Po dogovoru je Pograjc s seboj prinesel scenarij, ki mu ga je navdihnil roman švedskega pisatelja Pera Olova Enquista Knjiga o Blanche in Marie. V njej Enquist tematizira tri ženske: kemičarko Marie Curie, "norico" Blanche Wittman, ki je bila zaprta v pariški norišnici, kjer je za zdravnike uprizarjala histerijo, nekoč pa je delala za Marie Curie, in prvo plesalko kankana Jane Avril, ki je bila ravno tako v tistem času zaprta v isti norišnici.

Kmalu se je pokazalo, da ta zgodba med japonskimi ustvarjalci ne zaodmeva, se ne "prime", in zato je bilo treba zadevo obrniti na glavo. Lotili so se druge, japonske zgodbe Pajkova nit, kitajske ljudske pravljice, ki jo je v japonščini med drugimi ubesedil tudi pisatelj Ryunosuke Akutagawa, avtor znamenitega Rašomona, ki govori o različnih interpretacijah istih dogodkov.

Takšna sprememba v umetniškem ustvarjanju ni redkost, saj koncepti v procesu nastajanja predstave pogosto doživljajo velike spremembe, a v tem primeru je šlo očitno za medkulturni šum, za tematiko usode treh žensk v času hude neenakosti, ki je v zahodnem svetu še vedno pomembna tema, med japonskimi ustvarjalci pa je naletela na nepremostljiv zid. Tej kulturni razliki je treba dodati še različne poglede na gledališče in na ustvarjalni proces. Šlo je torej za soočenje dveh različnih pogledov, za nelahko soočenje, polno nesporazumov in diametralno nasprotnih optik.

Pogovora z režiserjema odslikavata prav to različnost pogledov in šele oba skupaj sestavljata nekakšno rašomonsko širšo sliko, ki se kaže v preseku njunih videnj, načinov, delovanj. Sodelovanje je vedno vstopanje skozi različna vrata. Najboljši rezultat je simbioza, kjer je to možno, ali pa demonstracija razlik tam, kjer bi zlijte pomenilo škodljiv kompromis.

Kakšna bo predstava, ki se tudi zdaj, ne glede na zamenjavo topike, imenuje Avdicija za življenje, ne vemo, saj bo premiera šele 8. in 9. junija v Lutkovnem gledališču v Mariboru, v ljubljanski Stari elektrarni pa bo na sporedu od 11. do 15. junija. Tisto, kar nas je v času njenega nastajanja zanimalo, je medkulturni vidik tega sodelovanja in pogled obeh režiserjev na njun skupni projekt.