Vse več časa posvečamo internetu, pogosteje ga uporabljamo tudi prek mobilnih telefonov, povečuje pa se tudi povprečna starost uporabnikov interneta, je ob ob tretji obletnici kontinuiranega merjenja obiskanosti spletnih strani - MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, poudaril predsednik izvršnega odbora SP MOSS Zoran Savin.

Spletnih uporabnikov je torej iz leta v leto več, na spletu so bolj aktivni in tam preživijo več časa. Uporaba spleta prodira v vse starostne skupine, širi se tudi med starejšimi. Število spletnih uporabnikov se je od aprila 2009 do aprila 2012 povečalo za 20 odstotkov na 1,28 milijona.

Splet uporablja tudi 30 odstotkov posameznikov iz starostne skupine od 60 do 75 let, medtem ko jih je bilo aprila leta 2009 le devet odstotkov, je še pojasnila Smerdeljeva. V starosti med 15 in 24 letom so na internetu praktično vsi. Delež spletnih uporabnikov znotraj starostne skupine med 25 in 39 let je povprečno 88 odstotkov. Več kot 80 odstotkov spletnih uporabnikov pa splet uporablja najmanj vsak dan.

Aprila letos je bilo 77 odstotkov uporabnikov spletnih strani starih med 10 in 75 let, povprečna starost mesečnih uporabnikov pa se je s 33 let v letu 2009 letos zvišala na 37 let.

Primerjali so tudi uporabo tipa brskalnika na ravni znamke, kjer sta v zadnjih letih Firefox in Internet Explorer veliko izgubila na račun Chroma. V vseh letih merjenja pa je delež obiskovalcev, ki uporabljajo operacijski sistem Windows večji od 90 odstotkov.

Preko mobilnih naprav je bilo aprila letos generiranih več kot 19 milijonov prikazov, kar je dvakrat več kot aprila lani, še vedno pa predstavlja le tri odstotke vseh opravljenih prikazov.

Navade slovenskih spletnih uporabnikov na spletu kažejo, da 37 odstotkov uporabnikov nekajkrat letno išče turistične informacije, 43 odstotkov vsaj enkrat mesečno uporablja bančne storitve, 54 odstotkov jih vsaj enkrat mesečno posluša glasbo in radio.

Tedensko ali pogosteje pa jih 65 odstotkov uporablja spletne iskalnike, 63 odstotkov jih spremlja novice, 24 odstotkov pa male oglase.

Spletna stran 24ur.com ostaja najbolj obiskana, Dnevnik.si na 19. mestu

Na vrhu seznama najbolj obiskanih slovenskih spletnih strani ni prišlo do večjih sprememb. Na lestvici slovenskih spletnih strani z najvišjim dosegom je aprila prvo mesto ohranila že dlje časa vodilna spletna stran 24ur.com, ki je zabeležila 713.308 različnih slovenskih obiskovalcev in s tem imela 53,93-odstotni doseg.

Spletni strani 24ur.com po številu obiskovalcev sledita najdi.si (511.298) in siol.net (508.075). Prvi trojici do desetega mesta sledijo bolha.com, rtvslo.si, zurnal24.si, zadovoljna.si, vizita.si, avto.net, in itis.si.

Spletna stran Slovenske tiskovne agencije je bila decembra s 36.722 slovenskimi uporabniki na 64. mestu, uporabniki pa so opravili 1,08 milijona prikazov.

Doseg vseh 109 merjenih strani v obdobju med 1. in 30. aprilom znaša 1.282.970 različnih slovenskih obiskovalcev. Slovenski obiskovalci 109 spletnih strani so v tem obdobju opravili nekaj več kot 630 milijonov prikazov.

Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, v obdobju 2009/2012 pa jo izvaja družba Valicon iz Ljubljane s podizvajalcem podjetjem Gemius.