Nadzorni svet, ki mu do imenovanja novega predsednika še vedno predseduje Bojan Brank, je danes pozdravil sporazum, ki ga je uprava dosegla s socialnimi partnerji. "Sporazum je tik pred podpisom in to bo velik korak k resnični sanaciji in preobrazbi družbe," je novinarjem po seji nadzornega sveta dejal Brank, ki ni skrival navdušenja nad pogajalskima stranema.

Generalni direktor železnic Dušan Mes je pojasnil, da je sporazum s socialnimi partnerji, ki naj bi začel veljati že s 1. majem, eden od ukrepov, s katerim bodo skušali izboljšati poslovanje, ki je bilo v prvih treh mesecih slabše predvsem zaradi zamika določenih projektov in izpada tovora v februarju.

Poleg dogovora s socialnimi partnerji se je uprava Slovenskih železnic lotila tudi reorganizacije podjetja. Tako znižujejo ravni vodenja na dve ravni, ukinjajo več kot 100 vodstvenih delovnih mest.

Od izvedbi omenjenih ukrepov je na železnicah v letošnjem letu pričakovati okoli 15 milijonov evrov prihrankov. Mes sicer ni razkril, koliko odstotkom plače se bodo morali odpovedati zaposleni na železnicah, saj da bo to znano po podpisu sporazuma s socialnimi partnerji, je pa dejal, da se bodo 16 odstotkom plače odpovedali tisti z individualnimi pogodbami, vključno s poslovodstvom.

Če bodo železnice ob že izvedenih ukrepih uresničile še vse načrtovane, potem bo po planu, ki ga bo uprava predlagala v rebalans, ob koncu leta izguba Slovenskih železnic znašala toliko, kolikor bodo znašale odpravnine zaposlenim.

Nadzorni svet je sicer danes obravnaval tudi problematiko preveč izplačanih stroškov za prevoz na delo. Notranja revizija Slovenskih železnic je namreč sredi lanskega leta ugotovila, da si je 109 zaposlenih v letih 2009 in 2010 izplačalo 145.000 evrov potnih stroškov in na ta račun povečevalo mesečne prihodke. Previsoke potne stroške so si vodilni izplačevali v času krčenja stroškov in števila zaposlenih.

Nadzorni svet je po Brankovih besedah poslovodstvu naložil, da ščiti interese družbe. "Na kakšen način, je stvar poslovodstva. Mi želimo biti informirani, operativna izpeljava tega pa je stvar poslovodstva," je dejal.

Mes pa je dodal, da železnice intenzivno sklepajo kompromise z vsemi, ki preveč izplačanih sredstev še niso vrnili. "Za vse ostale se vlagajo tožbe," je zatrdil Mes in dodal, da bo tožb malo, saj verjamejo, da bodo z večino uspeli doseči dogovor. Vračilo sicer ne bo v enkratnih zneskih. Slovenske železnice medtem tudi ugotavljajo odgovornost tistih, ki so izplačevali preveč izplačana sredstva za potne stroške.