Povprečna dnevna cena tedenske vinjete v Sloveniji je 2,14 evra, povprečna dnevna cena letne vinjete pa 0,26 evra. Razmerje tako znaša 8,2. Cena letne vinjete v Sloveniji je 95 evrov, cena tedenske pa 15 evrov.

To cenovno razmerje, ki je po navedbah Evropske komisije ključen podatek za pravičnost vinjetnega sistema za tuje voznike, je v Sloveniji najvišje med sedmimi članicami unije, ki so vinjete že uvedle.

Najnižje je na Madžarskem, kjer letna vinjeta stane 148,90 evra, tedenska, ki je veljavna 10 dni, pa 10,30 evra. Tam je namreč povprečna dnevna cena najkrajše vinjete 1,03 evra, najdaljše pa 0,41 evra. Razmerje tako znaša le 2,5.

V Avstriji je povprečna dnevna cena najkrajše vinjete, ki je veljavna 10 dni in stane osem evrov, 0,80 evra, povprečna dnevna cena letne vinjete, ki stane 77,80 evra, pa je 0,21 evra. Razmerje tako znaša 3,8.

Bolj primerljiva slovenskemu pa so razmerja na Slovaškem (7,3), Češkem (7,6) in v Bolgariji (7,7). Vinjete je uvedla že tudi Romunija, ki pa zaračunava različne cene za osebna vozila in lahka gospodarska vozila za prevoz potnikov ter za lahka gospodarska vozila za prevoz blaga. Za osebna vozila je razmerje med povprečno dnevno ceno za najkrajšo tedensko in najdaljšo letno vinjeto 5,6.

V Bruslju pravijo, da se na uvedbo vinjet trenutno pripravlja Belgija, Nizozemska in Danska pa sta razpravljali o uvedbi vinjet tudi za osebne avtomobile.

Evropska komisija v danes objavljenih smernicah izraža jasno preferenco do sistema zaračunavanja cestnin glede na prevoženo razdaljo, ki je po njeni oceni pravičnejši in bolj učinkovit pri pošiljanju osnovnih cenovnih signalov. V Bruslju pravijo, da lahko vinjetni sistemi, če niso skrbno zasnovani, z večjo verjetnostjo povzročijo težave tujim tranzitnim voznikom.

Komisija zato kot pogoj pri uvedbi vinjet navaja obstoj minimalnih kratkoročnih vinjet. Obstajati morajo najmanj tedenske, mesečne in letne vinjete. Poleg tega mora biti razmerje med povprečnimi dnevnimi cenami sprejemljivo, informacije o stroških za uporabnika jasne in enostavno dostopne, nerezidenti pa morajo imeti različne možnosti za nakup vinjet.

Evropska zakonodaja v direktivi o evrovinjeti opredeljuje nekatera skupna pravila, ko gre za zaračunavanje stroškov za težka tovorna vozila, medtem ko za osebna vozila takih pravil ni.

Ker pa veljajo določila pravnega reda EU o nediskriminaciji, je Evropska komisija v preteklosti zaradi vinjet že sprožala postopke proti članicam.

Leta 1996 je bila v postopku Avstrija, od leta 2008 do začetka leta 2010 pa Slovenija, ki je morala pod pritiskom Bruslja spremeniti dotedanji sistem letne in polletne vinjete ter uvesti tedensko in mesečno vinjeto, za osebna vozila pa ukiniti polletno vinjeto.