Da je parkiranje za avtodome v Ljubljani slabo urejeno, že dlje časa opozarja tudi Rok Vizovišek, urednik revije Avto-dom. "Osrednji problem v Ljubljani je po mojem mnenju ta, da se avtodomarje preveč sili k ustavljanju v kampih. Toda čar avtodomarstva je ravno v tem, da se na hitro zadržiš na neki lokaciji in si po ogledu že na poti drugam. Gotovo jim ni do tega, da se ustavijo v kampu na obrobju mesta in tam obtičijo nekaj dni."

Enotna (visoka) cena za neprimerljive lokacije

Poleg avtokampov je v Ljubljani avtodom sicer možno parkirati na parkiriščih pri Križankah, Žalah, Gospodarskem razstavišču in v Tivoliju, na vseh pa parkiranje avtodoma stane 3,6 evra na uro. Če domnevamo, da se z avtodomi vozijo večinoma turisti, potem je nerazumljivo, da je treba enako odšteti za parkirišče pri Križankah kot za parkirišče na Žalah. Prvo je le nekaj sto metrov oddaljeno od starega mestnega jedra, medtem ko so Žale od strogega centra odmaknjene, obiskovalce pa tam pričaka zgolj kiosk z uslužbencem parkirišča, v neposredni bližini pa ni nikogar, ki bi turistom nudil osnovne informacije ob obisku Ljubljane.

Da je višina parkirnine pretirana, meni tudi Vizovišek: "Če bi ta parkirišča nudila potrebno infrastrukturo, torej če bi obiskovalci lahko vmes odlili odpadno vodo in priklopili avtodom na elektriko, potem bi bila to super cena. Če pa ponudiš zgolj neko blatno parkirišče z lužami, ki so bolj globoke od trenutnega vodostaja Ljubljanice, potem pa to ni več sprejemljivo," pravi Vizovišek. Kritičen je tudi do same ureditve parkirišč, ki so v osnovi prirejena osebnim vozilom. "Povprečen avtodom je dolg sedem metrov in širok dva metra in pol. To seveda pomeni, da potrebuje precej večje parkirno mesto in tudi dovolj prostora za manevriranje, ki pa ga ta majhna parkirišča ne ponujajo."

Denar bi lahko pobrali s turistično ponudbo

Toda ko smo se s to dilemo obrnili na javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, nam je vodja sektorja parkirišč Darja Pungerčar odgovorila zgolj, da so cene določene z odlokom in niso odvisne od lokacije ter da o spremembi cen za zdaj ne razmišljajo. Da avtodomi niso prioriteta, priča tudi to, da v podjetju sploh ne vodijo evidenc, koliko avtodomov parkira na posameznih lokacijah, na podlagi katerih bi lahko prilagajali ponudbo in ceno.

Tak ignorantski odnos urejevalcev mesta po mnenju Vizoviška pomeni, da bodo avtodomarji svoj denar odpeljali drugam. "Ljubljana ne zna izkoristiti tranzitnih gostov, ki bi se lahko ustavili za par ur in pri tem kaj pojedli ter kupili. To so turisti, ki imajo denar in so ga pripravljeni tudi zapraviti," meni Vizovišek in obenem dodaja, da bi se tu veljalo zgledovati po tujih prestolnicah, kjer so parkirišča za avtodome praviloma zasičena z oglaševanjem turistične ponudbe. "Ta denar, ki ga morajo pri nas plačati za slaba parkirišča, bi gotovo lahko bolj uspešno pobrali, če bi bolje oglaševali turistično ponudbo," je prepričan Vizovišek.

V Ljubljani je sicer v letošnjem letu načrtovana ureditev parkirišč za avtodome tudi na Dolgem mostu, nam je povedala Pungerčarjeva, kljub temu pa Vizovišek glede prihodnosti ni optimističen , saj meni, da so lokalne oblasti za kakovostno ureditev pogojev za avtodomarje preveč nezainteresirane.