V ospredju pogovorov sta boj proti dolžniški krizi v območju z evrom ter krepitev gospodarskega sodelovanja med državama - predvsem pregled možnosti za morebitne nove nemške investicije v Sloveniji ter krepitev sodelovanja na infrastrukturnem področju.

Bo govora o logističnem holdingu?

Gre za Janšev prvi dvostranski uradni obisk v tujini. Uradni del bo sicer potekal le danes, ko bo Janšo z vojaškimi častmi sprejela Merklova, medtem ko se je obisk začel že v torek s pogovori Janše in predsednika uprave Deutsche Bahn. Vsebine pogovorov v delegaciji niso razkrili, verjetno pa sta govorila o oživitvi projekta logističnega holdinga, v katerega bi bile poleg Deutsche Bahn vključene slovenske družbe Luka Koper, Slovenske železnice in Intereuropa.

Poleg krepitve dvostranskega sodelovanja bodo tema današnjih pogovorov po navedbah iz kabineta premiera reformni procesi v obeh državah ter aktualna vprašanja, s katerimi se soočata EU in širša mednarodna skupnost, kot so protikrizni ukrepi, večletni finančni okvir EU ter ratifikacija pogodbe o ustanovitvi evropskega mehanizma za stabilnost (ESM) in pogodbe o t.i. fiskalnem paktu.

Nemčija edina, ki je reforme izpeljala pravočasno

Za razliko od Slovenije je Nemčija ena redkih evropskih držav, ki je dolžniška kriza ni huje prizadela, nujne strukturne reforme pa je izpeljala še pred krizo. Vlada v Berlinu za letos napoveduje 0,7-odstotno, za prihodnje leto pa 1,6-odstotno rast BDP. Nemčija tako ostaja motor rasti v Evropi in velja pri vlagateljih za "varno zavetje".

Pri odločanju o tem, kako naj poteka boj z dolžniško krizo, ima beseda Merklove v Bruslju zagotovo veliko težo. Njeno vodilo pri tem je javnofinančna disciplina. Kanclerka odločno nasprotuje spodbujanju rasti z novim zadolževanjem, kar ji med drugim očita evropska levica.