V prvem četrtletju letos se je na svetovni ravni prodalo 17,4 milijona tablic, kar je sicer 1,2 milijona pod pričakovanji analitikov IDC, a vseeno 120 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

V primerjavi z zadnjim lanskim četrtletjem, ko je bilo ob praznično obarvanem koncu leta prodanih rekordnih 28,2 milijona tablic, se je prodaja sicer zmanjšala za 38,4 odstotka.

Vodilno mesto je, kot omenjeno, ohranil oziroma celo dodatno okrepil Apple, saj je v prvih treh mesecih dobavil 11,8 milijona ipadov in svoj tržni delež na četrtletni ravni povečal s 54,7 odstotka na 68 odstotkov.

Po pojasnilih analitikov IDC gre njegov uspeh pripisati med drugim odločitvi, da ipade razvija v smeri vsestransko uporabnih naprav ter da kljub marčni predstavitvi novih ipadov na trgu obdrži tudi starejše in zdaj cenejše ipade 2.

Ameriški spletni velikan Amazon, ki je v zadnjem lanskem četrtletju s 16,8-odstotnim deležem zasedal drugo mesto, je medtem doživel padec na le štiriodstoten delež in tretje mesto.

Na drugo mesto se je uspel zavihteti južnokorejski Samsung, četrto mesto je zasedel Lenovo, za njim pa se je uvrstil ameriški Barnes & Noble.

Analitiki pričakujejo nadaljnjo rast trga, tudi na račun novih, cenovno konkurenčnih proizvodov s strani Applovih tekmecev.

Poleg tega naj bi na trg tablic v sodelovanju s tajvanskim Asusom vstopil tudi ameriški spletni velikan Google, ki stoji za operacijskim sistemom Android.

Pri napovedih glede tega, kako bodo na trg vplivali za konec leta pričakovane tablice z Microsoftovim operacijskim sistemom Windows, so analitiki še previdni.