Film Jaz sem Janez Janša je povzročil spor med svojim financerjem Slovenskim filmskim centrom in Viba filmom. Slednji namreč niso želeli opraviti zaključnih tehničnih posegov, saj naj bi bila vsebina filma po mnenju direktorja Vibe, ki filma sploh ni videl, žaljiva in zato sporna za prikazovanje v javnosti.

Podrobneje si lahko o dogajanju preberete tukaj.

O filmu

Film, ki ga je režiral Janez Janša, prikazuje posameznike, umetnike in akademike z vsega sveta, ki spregovorijo o pomenu in namenu osebnega imena z vidika posameznika in družbe, skozi različna mnenja, stališča in poglede pa krmari voditelj Dražen Dragojević.

S slikovitimi primeri iz zgodovine, popularne kulture in ‘običajnega’ življenja so prikazani razlogi in vzgibi za spremembo imena, ki gledalca pripeljejo do najbolj odmevne spremembe imena v zgodovini Slovenije, ko so se leta 2007 trije umetniki včlanili v Slovensko demokratsko stranko (SDS) in uradno prevzeli ime Janez Janša. Sprememba imena je predvsem osebna odločitev, kljub temu pa je bilo dotično preimenovanje označeno za umetniško dejanje in je sprožilo cel kup interpretacij v domačih in tujih umetniških krogih, med novinarji, komentatorji in v splošni javnosti. Film razkriva različne poglede ter odzive na to preimenovanje, ki je odmevalo tako v Sloveniji kot zunaj njenih meja.

Dokumentarni film "Jaz sem Janez Janša" je posnet v angleškem in slovenskem jeziku, slišimo lahko tudi italijanščino, španščino, francoščino in hrvaščino. V filmu se namreč pojavi kopica mednarodno priznanih umetnikov in intelektualcev, med njimi Mladen Dolar, Miroslav Košuta, Blaž Lukan, Vuk Ćosić, Jan Fabre, Stephen Kovats, Tim Etchells, UBERMORGEN.COM, Franco in Eva Mattes, Vaginal Davis in seveda Janez Janša, Janez Janša in Janez Janša.

Množično financiranje

Ustvarjalci filma v zaključni fazi postprodukcije uporabljajo tudi inovativen način financiranja projektov, ki je v tujini že dobro znan pod angleškim imenom crowdfunding oziroma množično financiranje. Na ta način večje število posameznikov z manjšimi ali večjimi zneski finančno podpre ustvarjalne projekte in poskrbi, da dobre zamisli postanejo resničnost. Ustvarjalci dokumentarca želijo v 40 dneh, kolikor bo trajala akcija, ki se pričenja 11. aprila, zbrati 6.000 €, s pomočjo katerih bodo film lahko dokončali in ga predstavili kar najširšemu občinstvu po vsem svetu.

Svoj prispevek lahko oddate tukaj.