Kot je znano, je vlada s spremembami zakona odvzela Agenciji za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN) domala vso samostojnost pri odločanju in jo vrnila ministrom oziroma vladi, kar je z vidika smernic OECD glede korporativnega upravljanja močno vprašljivo. Na finančnem ministrstvu so konec marca sicer izrecno zagotovili, da OECD pri spremembah zakona ni ugotovila nikakršnih kršitev svojih smernic.

Pojasnila, ki smo jih dobili pri OECD, so nekoliko drugačna. "Zavedamo se nedavnih sprememb zakona o upravljanju kapitalskih naložb in da so nadaljnje spremembe načrtovane v juniju. Trenutno preučujemo posledice teh sprememb," so v OECD odgovorili na naše vprašanje, katere spremembe zakona natančno "pozdravljajo", kot trdijo na ministrstvu za finance. Pojasnili so nam še, da preučujejo posledice sprememb zakona na podlagi ugotovitev iz poročila OECD o korporativnem upravljanju v Sloveniji, izdanem marca lani. Iz tega poročila izhaja, da bo po mnenju predstavnikov OECD agencija s strategijo upravljanja kapitalskih naložb, ki bo natančneje določila strateške naložbe države in določila prioritete vlade za državna podjetja, prispevala k večji konsistentnosti in transparentnosti odločitev, s tem pa k večji stopnji predvidljivosti za udeležence na trgu.

Ko smo ministrstvo za finance prosili za pojasnilo, katere spremembe natančno naj bi namestnik direktorja za finance in podjetništvo pri OECD Robert Ley "pozdravil", so nekoliko omilili prvotno izjavo in tokrat pojasnili, da je ta "spremembe sprejel z razumevanjem". Čeprav v OECD posledice sprememb zakona, kot so nam pojasnili, še preučujejo, pa na finančnem ministrstvu pravijo, da je Ley "posebej poudaril, da gre za obrise ukrepov, ki bodo pripeljali do nove izboljšane zakonodaje ob upoštevanju trenutnega gospodarskega in finančnega položaja". S katerimi zakonskimi spremembami so navdušili predstavnike OECD, kljub temu niso razkrili.

Na podlagi navedenega bi OECD težko prisodili, da pozdravlja spremembe zakona, ki AUKN nalaga, da dobi za glasovanje na skupščini soglasje pristojnega ministra oziroma vlade, zakona, ki neodvisnemu svetu agencije pušča pristojnosti pri imenovanju akreditacijske komisije in sprejemanju kodeksa, medtem ko prenaša njegove nekdanje pristojnosti glede sprejemanja strategije, načrta upravljanja naložb, finančnega načrta in letnega poročila na vlado.

katja.svensek@dnevnik.si, vesna.vukovic@dnevnik.si