Google je tožila avstralska Komisija za konkurenco in varstvo potrošnikov, ker naj bi potrošnike zavajal s plačanimi oglasi, ki jih prikazuje na vrhu rezultatov iskanja. Na prvi stopnji je Google zmagal, sledila pa je pritožba komisije v štirih od 11 primerov. Zvezno sodišče je spremenilo odločitev nižjega sodišča, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Ob tem je Googlu, ki ga med vsemi spletnimi iskalniki v Avstraliji uporablja največ ljudi, naložilo plačilo sodnih stroškov in odpravo spornih oglaševalskih praks. Pri Googlu pravijo, da še preučujejo svoje nadaljnje možnosti.

"Razočarani smo nad odločitvijo zveznega sodišča, da je Google odgovoren za vsebino štirih točno določenih oglasov na svoji platformi," so zapisali v podjetju. "Google AdWords je platforma za oglaševanje in verjamemo, da bi morali biti oglaševalci odgovorni za oglase, ki jih ustvarijo na tej platformi," so še pojasnili.

Google uporabnikom omogoča, da ustvarijo oglas in izberejo ključne besede, ki se nanašajo na njihovo podjetje. Če ljudje nato pri iskanju v Googlu uporabijo kakšno od naštetih ključnih besed, se oglas lahko prikaže poleg rezultatov iskanja. Avstralska komisija je Google tožila, potem ko so nekatera podjetja med ključne besede vnesla imena tekmecev. S tem naj bi Google zavajal potrošnike, ki iščejo podatke o teh tekmecih.

Predsednik komisije Rod Sims je pojasnil, da primer odpira pomembna vprašanja o vlogi iskalnikov kot prikazovalcev plačane vsebine. "To je pomembna razsodba, ker jasno poudarja, da bodo Google in drugi iskalniki, ki uporabljajo podobno tehnologijo, neposredno odgovorni za zavajajoče plačane rezultate iskanja," je menil.

Podatkovni center širijo na Tajvan

Google se je sicer odločil za postavitev novega podatkovnega centra na Tajvanu, da bo lahko sledil hitro naraščajočemu spletnemu prometu v regiji. To bo njegov tretji center v Aziji, poleg Hongkonga in Singapurja, je poročala ameriška tiskovna agencija AP.

Omenjeni trije podatkovni centri, skupna vrednost naložbe vanje znaša 700 milijonov dolarjev, bodo uporabnikom po navedbah Googla zagotovili hitrejši in zanesljivejši dostop do različnih Googlovih storitev.

Google ima poleg omenjenih treh centrov v Aziji, ki bodo začeli delovati v letu 2013, še šest podatkovnih centrov v ZDA in dva v Evropi. Podatkovni centri so varovani objekti z velikim številom računalnikov oziroma strežnikov, na katerih so shranjene ogromne količine informacij.