"V zadnjih sedmih letih se je obseg menjave med Slovenijo in Indijo povečal za skoraj šestkrat, vseeno pa je še veliko neizkoriščenih priložnosti," je poudaril prvi mož Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič. V zadnjem času se kažejo predvsem priložnosti na področju izgradnje infrastrukture od inženiringa do opreme, farmacevtske in kemične industrije ter novih, zelenih tehnologij.

Indija je ena najhitreje rastočih ekonomij v svetu. Ima 1,21 milijarde prebivalcev in 3,3 milijona kvadratnih kilometrov površine. Gre za največjo svetovno demokracijo z neodvisnim sodnim sistemom in regulacijo trgov. Kot je pojasnil generalni sekretar indijskega ministrstva za javna podjetja Dilip Chaudhary, država investitorjem ponuja številne prednosti, kot so nižje plače in stroški dela ter veliko usposobljene delovne sile in znanstvenikov.

"Svet je večji od Evrope in čas je, da prestopite njene meje," je slovenske gospodarstvenike pozval indijski veleposlanik v Sloveniji Jayakar Jerome. Meni, da je za slovenska podjetja osrednji problem, kako najti dobrega partnerja in začeti poslovanje z Indijo. Direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo Marjan Hribar pa je ocenil, da mogoče nekatera mala in srednje velika podjetja indijski trg vidijo kot prevelik in si ne predstavljajo vstopa nanj.

Zato je potrebno pridobiti čim več podatkov o indijskem trgu, ki so jih na današnjem poslovnem srečanju "Indija in Slovenija kot poslovni partnerici" v organizaciji indijskega veleposlaništva v Sloveniji, Gospodarske zbornice Slovenije in IEDC - poslovne šole Bled, podali tudi nekateri gospodarstveniki, ki z Indijo že dlje časa sodelujejo.

Pojavilo pa se je tudi vprašanje pomanjkanja indijskih investicij v Sloveniji. Veleposlanik je opozoril, da se podjetja o lokaciji za tuje investicije odločajo glede na vizumski režim, delovna dovoljenja, stroške zaposlitve, obdavčitev in infrastrukturo. Slovenija pa po prvih štirih kriterijih peša in zaostaja tudi za svojimi sosedami.

"Slovenija ni neka atraktivna točka za tuje investitorje nasploh in v tem trenutku tudi še ne za Indijo," opozarja Hribar Milič, a meni, da bi z relativno malo napora lahko naredili zelo veliko. Lahko bi na primer povezali indijskega in slovenskega letalskega prevoznika, ljubljansko letališče pa bi lahko postalo neke vrste okno Indije v Evropo, na kar je spomnil tudi predsednik uprave letališča Zmago Skobir.

"Priložnosti je veliko, ampak treba se bo na naši strani bolj učinkovito organizirati," je opozoril Hribar Milič. Tudi pri povezovanju Indije in Slovenije na področju letalstva je problem na strani naše države, ki še ni ratificirala potrebnega sporazuma o letalskem prometu. Indijski veleposlanik pa je dodal, da je treba motivirati tudi Adrio Airways, da nadaljuje pogajanja za sodelovanje z Air India, ki išče alternativo frankfurtskemu letališču.