O spremembi telefonske številke bodo otroke in mladostnike ter širšo javnost obveščali preko kampanje Nova številka, stari prijatelji do konca leta 2012, je na današnji novinarski konferenci povedala Groznikova. Poenoteno telefonsko število za pomoč otrokom pa ima po njenih besedah zdaj že okoli 15 držav po Evropi.

Na telefonu za pomoč in svetovanje otrokom TOM so lani zabeležili 32.307 klicev, od tega 6522 klicev, pri katerem je bil opravljen svetovalni razgovor. Mladi namreč večkrat pokličejo, pa se ali ne oglasijo ali spregovorijo le par besed ali pa se zafrkavajo in nato odložijo, pojasnjuje Groznikova.

Po besedah Groznikove anonimnost tako klicatelja kot tudi svetovalca omogoča neko posebno intimno vez, da pride otrok z besedo na dan. Lani so tako pri 101 klicu otroke nemudoma napotili k policiji. A TOM ni samo krizni telefon, pač pa včasih pokličejo tudi osamljeni otroci.

Večinoma kličejo mladi, stari med sedem in 22 let, kar polovica pa jih je starih med 12 in 15 let. Najpogostejše težave, zaradi katerih kličejo, so ljubezen, telesni razvoj in spolnost.

Varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek-Travnik pa je na današnji novinarski konferenci poudarila pomen takšnega telefona. Po njenih besedah namreč TOM telefon predstavlja otrokom zanesljivega prijatelja, ki mu otrok ni nič dolžan, kar pa je v tem času še kako pomembno. Poleg tega rezultati projekta pomagajo pri načrtovanju politik za izboljšanje razmer na tem področju, je pojasnila.

Sicer pa, kot pravi varuhinja, TOM predstavlja nevladni sektor, ki dopolnjuje delovanje države, na nekaterih področjih pa celo nadomešča delovanje vlade, kar pa po njenem mnenju ni dobro.

TOM telefon je bil ustanovljen leta 1990. Nacionalno mrežo TOM sestavlja sedem svetovalnih skupin po državi. Telefon deluje vsak dan med 12. in 20. uro, tudi ob sobotah, nedeljah in med prazniki. Skupaj svetuje 100 prostovoljcev.