Zaradi stavke so zaprli podzemni železnici v Lizboni in v drugem največjem portugalskem mestu Porto, kar je na desettisoče dnevnih migrantov prisililo, da so si našli druge načine prevoza na delo in v šole.

Ukinili so tudi trajektno linijo, ki je povezovala obrežji reke Tagus v prestolnici. Avtobusi in železnice delujejo poredko. Stavka naj bi prav tako ovirala delovanje šol in odvoz smeti, zaprli pa bi lahko tudi knjižnice in muzeje.

Največji sindikat države CGTP je stavko napovedal februarja kot protest proti reformi trga dela, ki omogoča lažje zaposlovanje in odpuščanje delavcev. Prav tako jih motijo varčevalni ukrepi, kot je ukinitev božičnice in regresa za javne uslužbence, s katerimi hoče vlada zmanjšati javni dolg.

Z razliko od zadnje splošne stavke novembra lani, današnja stavka nima podpore drugega največjega sindikata UGT, ki je z vlado dosegel dogovor o reformi trga dela.

Portugalska želi izpeljati triletni program ekonomskih reform in ukrepov za zmanjšanje javnega dolga v zameno za 78 milijard evrov veliko posojilo Evropske unije in Mednarodnega denarnega sklada (IMF). Portugalska je tretja država EU po Grčiji in Irski, ki je prejela takšno posojilo. A med finančnimi analitiki in vlagatelji se že pojavljajo skrbi, da bo Portugalska potrebovala dodatno posojilo, kar pa vlada vztrajno zanika.

Portugalska se trenutno bori proti največji gospodarski krizi od uvedbe demokratične ureditve leta 1974 po več desetletjih diktature. Obseg bruto domačega proizvoda se je lani zmanjšal za 1,5 odstotka, brezposelnost pa je narasla na 14 odstotkov. Kriza gospodarstva naj bi se še povečala, saj portugalski analitiki za letošnje leto napovedujejo triodstotni padec BDP.