Pojasnjujejo le, da je bilo omenjeno število predregistriranih bralcev zelo visoko in da je bil prehod teh bralcev v uporabnike, ki plačujejo naročnino, odličen. Dodajajo, da zdaj podobno kot na Slovaškem beležijo vztrajno rast števila naročnikov.

Nekateri slovenski mediji so sistem, s katerim so manjši del vsebin na spletu zaklenili za plačljiv naročniški zid, poskusno zagnali 16. januarja. Poskusno obdobje je trajalo do 29. januarja, dotlej so imeli vsi registrirani uporabniki brezplačen dostop do novic v sistemu.

Med 30. januarjem in 19. februarjem je bil dostop brezplačen le za uporabnike, ki so se registrirali do 29. januarja, po 20. februarju pa so morali vsi, ki so želeli prebirati vsebine v Pianu, plačati naročnino.

Na vprašanje, koliko uporabnikov imajo trenutno, v Pianu odgovarjajo, da podatkov o številu uporabnikov ne razkrivajo. Pač pa so v današnjem sporočilu za javnost zapisali, da je Piano Media Slovenia v prvem mesecu delovanja ustvarila več kot 26.000 evrov prihodkov.

Sistem postavljen na podlagi izkušenj

Glavni izvršni direktor družbe Piano Media Tomaš Bella ob tem poudarja, da slovenski izdajatelji v Pianu zaslužijo več kot 1500 evrov na 100.000 uporabnikov, medtem ko mediji v slovaškem Pianu beležijo nekaj nad 1100 evrov. Največ zanimanja bralcev v slovenskem Pianu beleži Delo.

Bella pravi, da je ta 37 odstotkov višji zaslužek v primerjavi s Slovaško posledica tudi tega, da so v Sloveniji sistem lahko postavili že na podlagi izkušenj, ki so jih poprej dobili na Slovaškem.

Slovenija je druga država, v kateri deluje na Slovaškem razviti sistem Piano. Na Slovaškem so ga uvedli maja lani, v Sloveniji januarja letos. Do konca letošnjega leta naj bi ga po navedbah predstavnikov podjetja v vsaj še treh dodatnih državah.

V slovenskem Pianu po navedbah upravljalcev sistema sodelujejo Delo, Slovenske novice, Dnevnik, 7dni, Primorske novice, Gorenjski glas, Ekipa, Dolenjski list, Autobild in Pozareport.si.

Piano Media za svoje delovanje obdrži 30 odstotkov prejetih naročnin. Preostali del prihodka iz naročnin se med sodelujoče založnike porazdeli na podlagi tega, kje se bo bralec priključil Pianu in koliko časa bo prebil na posameznih straneh. Dlje časa bodo bralci prebili na strani medija, več prihodka bo založnik dobil iz bralčeve naročnine.