Komisija za preprečevanje korupcije je namreč na lastno pobudo vodila postopek ugotavljanja morebitnih škodljivih posledic za Lekarno Ljubljana in funkcijo generalnega direktorja lekarne, ker ta javni zavod še vedno vodi Marko Jaklič, čeprav so mu zaradi plagiatorstva odvzeli magistrski naziv.

Danes je komisija objavila sklep oz. ugotovitve postopka, med drugim je ocenila, da Čerin ni ravnal korektno, ker zahteve komisije, da se mestni svet opredeli do odvzema magistrskega naziva Jakliču, ni ustrezno posredoval mestnemu svetu. Ob tem je komisija zapisala, da sicer dopušča možnost, da je podžupanovo ravnanje posledica nerazumevanja protikorupcijske zakonodaje in mandata komisije.

"Zavračamo vse obtožbe o nekorektnem ravnanju"

Podžupan Čerin, ki začasno opravlja funkcijo župana Mestne občine Ljubljana, v sporočilu za javnost navaja, da je v odgovoru komisiji pojasnil, da so bili ljubljanski mestni svetniki in svetnice s pozivom komisije seznanjeni in jim je bila obravnava zahteve omogočena. Zaradi zahteve komisije za preprečevanje korupcije je bila predvidena razširitev dnevnega reda seje mestnega sveta, ki je potekala 13. februarja, a do obravnave ni prišlo, saj sta vodji svetniških skupin NSi in SDS predloga za razširitev dnevnega reda umaknili. "Zato zavračamo vse obtožbe o nekorektnem ravnanju," je zapisal v odzivu na ugotovitve komisije.

Svetniška kluba SDS in NSi sta sicer predlog po razpravi umaknila, ker je Čerin na predlog razširitve dnevnega reda podal amandma, po katerem bi se točka dnevnega reda preimenovala v "predlog sklepa o opredelitvi in oceni škodljivih posledic za ugled funkcije oziroma položaj direktorja in Javnega zavoda Lekarne Ljubljana". Prav tako je podal amandma na predlagani sklep, s katerem bi svetniki sprejeli, da omenjenih škodljivih posledic ni mogoče opredeliti. Sklep s takšno vsebino pa bi bil najverjetneje glede na zastopanost v mestnem svetu izglasovan.

Pojasnil komisije še niso prejeli

Čerin je v današnjem odzivu tudi opozoril, da so komisijo tudi zaprosili za nekatere odgovore oz. pojasnila, pa teh do sedaj še niso prejeli. Se pa ljubljanski podžupan strinja z navedbo komisije, da nadaljnje polemiziranje o potrebnih postopkih in pravilih ni smiselno.

Poleg ugotovitev komisije za preprečevanje korupcije je danes v javnost prišla tudi novica, da sta računsko sodišče in komisija za preprečevanje korupcije sprožila skupno revizijo poslovanja Lekarne Ljubljana. Sodišče bo preverjalo poslovanje Lekarne Ljubljana zlasti na področju zaposlovanja, stroškov dela in javnih naročil, komisija pa bo delovanje lekarne preučevala z vidika skladnosti z zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije.

Računsko sodišče in protikorupcijska komisija v skupno revizijo Lekarne Ljubljana

Računsko sodišče in Komisija za preprečevanje korupcije sta sprožila skupno revizijo poslovanja Lekarne Ljubljana. Sodišče bo preverjalo poslovanje Lekarne Ljubljana zlasti na področju zaposlovanja, stroškov dela in javnih naročil, komisija pa bo delovanje lekarne preučevala z vidika skladnosti z zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije.

V Lekarni Ljubljana so na to zapisali, da bodo tako kot pri vseh doslej opravljenih nadzorih tudi z računskim sodiščem sodelovali odprto in po svojih najboljših močeh. Sicer pa so prepričani, da so poslovali v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja poslovanje javnih zavodov.

Računsko sodišče je v preteklem letu in tudi letos prejelo kar nekaj pobud za revizijo Lekarne Ljubljana, pojasnjuje predsednik omenjenega sodišča Igor Šoltes. "Na podlagi pobud, nerevidiranosti lekarne in predvsem tveganj, ki izhajajo iz posameznih pobud, smo se odločili, da gremo v revizijo celotnega poslovanja Lekarne Ljubljana," je za STA dejal Šoltes.

Tako bo računsko sodišče predvsem ugotavljalo pravilnost poslovanja lekarne v preteklem letu, smotrnosti področja zaposlovanja in stroškov dela, pa tudi pravilnosti poslovanja lekarne na področju javnih naročil pri nakupu zdravil. Po besedah Šoltesa je to posebno področje, ki mu je treba posvetiti dovolj veliko pozornost, zlasti zato, "ker gre po eni strani tveganje izogibanja postopkom javnega naročanja, po drugi strani pa za razne oblike pogodb, ki ne temeljijo na prej izvedenih ustreznih postopkih".

Po Šoltesovih besedah gre za prvo tovrstno sodelovanje s protikorupcijsko komisijo. "Gre za področje, ki je zanimivo za obe instituciji. Glede na to, da skušamo v našem delu vnesti čim večjo stopnjo učinkovitosti, je včasih nesmiselno, da vsaka inštitucija zase, ločeno, tudi v različnih časovnih obdobjih obravnava isto zadevo. Tako je v nekaterih primerih bolj smiselno in smotrno, da se določena vprašanja obdelujejo bolj sproti in hkrati," je pravi Šoltes.

Revizijsko poročilo bo po Šoltesovih besedah objavljeno enako kot doslej, pri čemer bo komisija v svojem delu pripravila poročilo, ki bo zadevalo področje integritete in korupcije.

Več prijav o nepravilnostih Lekarne Ljubljana

Po besedah namestnika predsednika protikorupcijske komisije Roka Praprotnika je na komisijo prišlo več prijav glede Lekarne Ljubljana. Za kakšne prijave gre, Praprotnik zaradi tega, ker postopek teče, ni želel razkriti. A kot je dejal za STA, odločitev za revizijo ni povezana z odzivnostjo in odgovori sveta Lekarne Ljubljana in ljubljanskega mestnega sveta na pobudo protikorupcijske komisije.

Komisija je namreč na lastno pobudo vodila postopek ugotavljanja morebitnih škodljivih posledic za Lekarno Ljubljana in funkcijo generalnega direktorja lekarne, ker ta javni zavod še vedno vodi Marko Jaklič, čeprav so mu zaradi plagiatorstva odvzeli magistrski naziv. Pri tem so svet lekarne in ljubljanski mestni svet pozvali, naj se do tega opredelijo ter po potrebi ustrezno ukrepajo.

Prav danes je komisija objavila sklep oz. ugotovitve postopka. Tako so med drugim ocenili, da podžupan Ljubljane Aleš Čerin ni ravnal korektno, ker zahteve komisije, da se mestni svet opredeli do odvzema magistrskega naziva Jakliču, ni ustrezno posredoval mestnemu svetu. S tem je Čerin mestnemu svetu preprečil izpolnitev zakonske obveznosti, poudarjajo v komisiji.

Komisija sicer dopušča možnost, da je podžupanovo ravnanje posledica nerazumevanja protikorupcijske zakonodaje in mandata komisije. Ob tem pa priznavajo, da komisija nima pravnih možnosti, da bi (pod)župana prisilila, naj poziv za oceno škodljivih posledic za ugled določenega položaja uvrsti na sejo mestnega sveta.

Glede odgovora sveta Lekarne Ljubljana pa je protikorupcijska komisija ugotovila, da se je svet pri presoji postavil na stališče, da je Lekarna Ljubljana zasebno podjetje, saj je pri oceni škodljivih posledic za ugled izhajal primarno iz tržne logike.