De Villota je hči nekdanjega španskega dirkača prestižnega razreda, Emilia de Villote in je prva ženska, ki bo del elitnega motošportnega dogodka vse od leta 1992, ko je kot članica italijanskega Brabhama na treh dirkah nastopila Giovanni Amati.

32-letna de Villota bo postala del letos novoustanovljene ekipe Tima Glocka in Charlesa Pica, Marussie, dobila pa bo veliko priložnosti za vožnjo novega dirkalnika v sezoni 2012, kot testna voznica.
''Zelo vesela sem, da se bom pridružila programu testiranja za Marussio,'' je dejala de Villota. ''To je fantastična priložnost, da delam v neposredni bližini ekipe Formule 1 in si pridobim pomembne izkušnje, ki mi bodo pomagale napredovati v moji karieri. Dobila bom celo priložnost da v Abu Dhabiju preizkusim novi dirkalnik.''

Z njo se strinja tudi glavni mož ekipe, John Booth, ki je dejal, da je dama več kot dobordošla v ekipi, ki ste jo sicer poznali pod imenom Virgin. ''Zadovoljni smo, da se nam bo Maria pridružila v testnem programu. To ji bo pomagalo, da se bo še bolje vklopila v Formulo 1 in pridobila širok spekter izkušenj.''

Pionirke

De Villota je šele šesta ženska, ki je bila kadarkoli kakorkoli vpletena v prestižni avtomobilistični dirkaški dogodek.

Prva ženska, ki se je prebila v moške vrste, je bila Maria Teresa de Filipps (na sliki zgoraj), ki je bila ne le testna voznica, temveč je za ekipo Maserati tudi dirkala na treh velikih nagradah v letu 1958.

De Filippsovo je nasledila Lella Lombardi, ki je bila prva in edina ženska, ki je dirko končala na mestu, ki ji je prineslo točko. Na veliki nagradi Španije je leta 1975 privozila šesto mesto in tako dobila (časti vredne) pol točke. (na sliki zgoraj)

Naslednja v vrsti je bila Britanka Divina Galicia, ki je tekmovala na treh dirkah za dve ekipi, Surtees in Hesketh, med letoma 1976 in 1978. Na žalost se ni uspela kvalificirati. Galicia je za BBC komentirala tudi podvig de Villotove in dejala, da bo njen največji izziv ''spopadanje z medijsko pozornostjo in prestajanje fizičnih standardov F1.''

''Ne skrbi me, da ne bi mogla biti ambasadorka, kar bi lahko bila in bila bi odlična,'' je dejala Galicia, ''a ko bo sedla v dirkalnik, ne vem, če bo dovolj fizično pripravljena za to.''

Sicer pa je pretekli mesec veliko prahu dvignila Američanka Danica Patrick (zgoraj), ki je postala druga ženska, ki si je privozila prvo štartno mesto v Nascarju. Patrickova sicer ni del Formule 1, je pa  najuspešnejša ženska v zgodovini odprto-kolesnega dirkanja, po tem ko je postala tudi prva ženska, ki je zmagala v IndyCaru in se kot tretja uvrstila na dirki Indianapolis 500 leta 2009.

Naslednja pripadnica nežnejšega spola, ki se je uvrstila na dirko, je bila Južnoafričanka Desire Wilson (zgoraj), leta 1980. Od kar pa je leta 1992 za krmilo Brabhamovega dirkalnika sedla Giovanna Amati (spodaj), pa je minilo že skoraj 20 let.

Sedaj je na de Villotovi, da poskuša ženske popeljati od testnih voženj na dirke. Govori se že, da naj bi Renault z njo podpisal pogodbo in ji ponudil mesto tretje voznice v ekipi. Španka je sicer že dirkala v prvenstvu World Touring Car in za Renault tudi že testirala vozila v začetku letošnjega leta.