Kot je povedal Musek Lešnik, devetletka v Sloveniji v primerjavi z drugimi evropskimi državami močno zaostaja. Razlog za klavrno stanje je po njegovih besedah pomanjkljivo spremljanje poskusnega uvajanja devetletke. Pri tem je izpostavil preštevilne, nepremišljene in strokovno neutemeljene posege. Po njegovih besedah je bralna pismenost učencev v osnovnih šolah v zadnjih 20 letih strmoglavila, šolarji pa imajo težave s kritičnim razmišljanjem.

"Naša šola ima dolgo in zdravo tradicijo, trenutni program, ki pa ga imajo osnovne šole, pa ni zagotovilo za dobro prihodnost," je poudaril Musek Lešnik. Ob tem je še povedal, da je treba najprej narediti analizo stanja, nato pa so na vrsti izboljšave programa.

Psihoterapevt Viljem Ščuka je v svojem govoru dejal, da je šola tista, ki bi morala otroke naučiti, kako postati odgovorno bitje. Poudaril je, da bi učni programi v osnovnih šolah morali vsebovati tudi predmete s psihološko tematiko.

Članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo?, ki je organizirala javno tribuno, Jožica Frigelj, je opozorila na problematiko ocenjevanja oziroma na učenje za ocene. "Trenutno ocenjevanje služi samo selekciji, otroku pa ne da nikakršne povratne informacije o njegovem znanju in mu ne nudi usmerjevanja za nadaljnjo delo," je poudarila.