Ali bi bil potemtakem za Iskro Avtoelektriko primernejši lastnik idrijska Hidria, ki naj bi se podobno kot Kolektor že več let zanimala za nakup šempetrske družbe, Sever ni želel jasno odgovoriti. "Želimo si lastnike, ki bi prispevali k našemu razvoju," nam je povedal in dodal, da bi bila po njegovem mnenju še najbolj primerna razpršena lastniška struktura, v kateri bi bili tuji, domači investitorji ter zaposleni.

"Strategija koncerna Kolektor je postati integrator v ponudbi svojih proizvodov za avtomobilsko industrijo. Deloma se v ta koncept vključuje tudi Iskra Avtoelektrika. To ni napačno, bi pa bilo dobro za slovensko industrijo in slovensko gospodarstvo, če bi bilo sodelovanje v takšni ali drugačni obliki med nami še bolj intenzivno," so nam včeraj povedali v Kolektorju pod vodstvom Stojana Petriča. "Če bo koncern Kolektor imel interes za nakup Iskre Avtoelektrike, bo dal uradno ponudbo," še pojasnjujejo v Kolektorju, kjer pričakujejo, da bo kupec Iskre Avtoelektrike izbran na transparenten način in ne tako, kot je bil leta 2007 izbran kupec FMR, solastnika Kolektorja (v času prve Janševe vlade je bilo brez dražbe 40 odstotkov FMR prodanih Hidrii Fin, op. p.).

Čeprav so finančni zlom Zvona Ena Holdinga in Zvona Dva Holdinga ter finančne težave družbe CBH kot tretjinskih lastnic na stežaj odprli lastništvo Iskre Avtoelektrike, večji lastniki s prodajnimi postopki za zdaj še niso niti začeli. Doslej so se za vstop v lastništvo poleg večnih nasprotnikov iz Idrije - Hidrie pod vodstvom Edvarda Svetlika in koncerna Kolektor - zanimali že številni investitorji, med drugim tudi kanadsko-avstrijski koncern Magna. Kot smo razkrili v Dnevniku, so lastniki že v začetku leta 2009 zavrnili 50 milijonov evrov težko ponudbo Magne, podobno kot so leto prej zavrnili ponudbo Kolektorja v višini okoli 80 milijonov evrov (okoli 50 evrov za delnico). Včeraj je bila sicer Iskra Avtoelektrika na borzi vredna le še 24 milijonov evrov, kar je le nekoliko manj, kot je znašal njen lanskoletni dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA).

Še preden bi lastniki začeli prodajne postopke, pa namerava uprava očitno kapitalsko okrepiti družbo. Sever je namreč po naših zanesljivih informacijah pred kratkim že dobil soglasje nadzornega sveta za začetek izbora potencialnih investitorjev, ki bi sodelovali pri dokapitalizaciji. Eno od večjih bremen šempetrske skupine je namreč zlasti visok delež dolgov v financiranju, ki so ga v zadnjem obdobju kot težavo izpostavljali tudi nekateri tuji potencialni strateški partnerji. Po zadnjih podatkih ima Skupina Iskra Avtoelektrika najetih za 64 milijonov evrov posojil, ki pa so v pretežni meri posledica velikega obsega zalog in poslovnih terjatev, v katerih imajo vezanih za skoraj 120 milijonov evrov premoženja, medtem ko jim njihovi kupci dolgujejo le dobrih 60 milijonov evrov.

matjaz.polanic@dnevnik.si