Branko Bunta z Javne agencije za javno naročanje RS je pojasnil, da je pogodba vsebovala izvajanje letalskih prevozov na direktni ter redni povezavi med Ljubljano in Brusljem. Zaradi poteka pogodbe je agencija sicer konec lanskega leta izvedla nov odprti postopek oddaje naročila, a do roka - 16. decembra - ni bilo predložene nobene ponudbe. Zato so v agenciji izvedli postopek s pogajanji brez predhodne objave, kjer je bil rok za predložitev ponudb 10. januar.

Neža Planišič iz agencije je nato dodatno pojasnila, da so v omenjenem postopku prejeli le ponudbo Adrie Airways. Po pregledu ponudbe pa so ugotovili, da je nepopolna, zato naročila ni mogoče oddati. "Posamezni naročniki bodo tako do oddaje novega skupnega javnega naročila morali sami izvajati javna naročila v skladu z zakonom o javnem naročanju," je še pojasnila. Višine stroškov, ki bodo s tem nastali, pa trenutno ni mogoče oceniti.

Zadnje naročilo, na podlagi katerega je bila podpisana pogodba, je bilo po navedbah Planišičeve izvedeno leta 2009, tudi takrat pa je bila Adria Airways edini ponudnik. Nadzorni svet Adrie Airways je sicer na ustanovni seji 19. decembra za predsednika uprave družbe s štiriletnim mandatom imenoval takrat še glavnega izvršnega direktorja Klemna Boštjančiča.

Nekdanji nadzornik podjetja v stečaju

Boštjančič je nekdanji nadzornik Vegrada, ki je v stečaju že več kot leto dni. Novela zakona o javnem naročanju iz marca lani pa med drugim vsebuje določilo, da mora naročnik iz postopka javnega naročanja izločiti kandidata oz. ponudnika, ki ima v poslovodstvu nekoga, ki je bil "kadar koli v dveh letih pred iztekom roka za oddajo ponudb v postopku javnega naročanja" nadzornik subjekta, nad katerim je bil začet stečajni postopek, postopek prisilne poravnave ali postopek prisilnega prenehanja.

Kot so navedli na ministrstvu za finance, so oni pripravili in v sprejem DZ posredovali predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o javnem naročanju, a k predlogu so različne poslanske skupine vložile več amandmajev. Ob tem na ministrstvu pojasnjujejo, da njihovo besedilo ni vključevalo prej omenjenih določil.

O predlogu predpisov glasujejo poslanci, vlada oz. ministrstva pa "nimajo pravice posegati v delo in pristojnost DZ". Na ministrstvu za finance še dodajajo, da so seznanjeni s težavami, ki so posledica te določbe. "Pri naslednjih spremembah javnonaročniške zakonodaje bo DZ lahko to določbo preoblikoval," so še zapisali.

Preverjali bodo tudi ostale ponudbe

V Uradu vlade za komuniciranje pa so dodali le, da bodo vladne institucije po preteku omenjene pogodbe z Adrio Airways letalske prevoze naročale na podlagi preverjanja ponudb različnih ponudnikov letalskih prevozov "od primera do primera, pri čemer bo izbran najugodnejši ponudnik".

Alen Mlekuž iz Adrie Airways pa je pojasnil, da so seznanjeni z nepopolno prijavo in neuspešnostjo na razpisu. Kot je dejal, v teku ni niti priprava kakšne nove pogodbe, zato od danes naprej, po izteku pogodbe, vsa prodaja poteka tako, kot za ostale potnike, torej po objavljenih cenikih. Ob tem je pojasnil, da nima podatkov, zakaj je bila njihova ponudba nepopolna.