V četrto šlo rado: Matevž Lenarčič na poti okoli sveta

V četrto je šlo rado. Matevž Lenarčič je nekaj pred 8. uro zjutraj začel svoj let okrog sveta, poimenovan GreenLight WorldFlight. Po torkovemu zapletu z zavarovanjem, petkovemu slabemu vremenu in sobotnih težavah z napravo za merjenje nivoja olja v letalu naj bi v nedeljo z ultralahkim letalom le poletel z letališča Jožeta Pučnika Ljubljana.

Lenarčič bi moral po prvotnih načrtih na pot že 3. januarja, vendar do 31. decembra ni imel urejenega zavarovanja, zato je vzlet preložil. Nato je bil vzlet predviden za včeraj ob 8. uri, a je odhod prestavil zaradi težav z instrumenti, ki kažejo nivo olja v letalu.

Letalo sicer še nikoli ni bilo preizkušeno s takšno obremenitvijo, zato bo prvi dan "trenutek resnice", je včeraj povedal Lenarčič in izrazil pričakovanje, da bo letalo s polnim rezervoarjem lahko preletelo 4000 kilometrov.

Direktor podjetja Pipistrel Ivo Boscarol je projekt GreenFlight WorldFlight poimenoval za slovenski projekt, ki združuje slovenska podjetja in njihovo letalsko in logistično znanje. Pipistrelov Virus lahko leti preko Mount Everesta in v temperaturah od -50 stopinj Celzija do 50 stopinj Celzija.

Na pot praktično brez spanja

Lenarčič je na centru civilnega letalstva na Brniku po ureditvi zadnje dokumentacije pred letalom predstavil svoj polet. Prepričan je bil, da se bodo najbrž pojavile še kakšne birokratske ovire, zaradi zapletov z ureditvijo zavarovanja pa naj bi se na pot odpravljal praktično brez spanja.

Foto: Sašo Pipan/STA

Hkrati je izrazil hvaležnost pokroviteljem, ki so omogočili njegov tri mesece dolg polet. Za najbolj zahteven del poti je označil slabo vreme, saj je bil zaradi močnega vetra precej naporen že petkov polet iz Ajdovščine do Brnika. Prvi postanek na poti okrog sveta je načrtoval v Maroku, drugega v Senegalu, potem pa naj bi prečkal Atlantik.

Let so prestavili na danes (Foto: Sašo Pipan/STA).

Slovenski Petrol pri projektu sodeluje z gorivom in s strokovnimi nasveti, je vlogo podjetja predstavil direktor marketinga Rok Cuderman.

Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak je poudarila pomen trajnostnega razvoja za turizem, ki je poleg promocije države tudi glavni razlog za sponzorstvo projekta. Slovenija z njim mednarodno javnost spodbuja, da se še bolj zavzema za varovanje okolja in reševanju problematike podnebnih sprememb, je dodala Pakova.

Po besedah predsednika uprave Aerodroma Ljubljana Zmaga Skobirja se letalstvo danes precej ukvarja s problematiko onesnaževanja zraka, Pipistrelov Virus pa predstavlja morebitno rešitev. Kot je dodal, od Lenarčičevega projekta pričakuje, da bo na Brnik pripeljal še "večje ptice", ki bodo redno povezovale različne dele sveta.

Na pomoč prihiteli strokovnjaki

Foto: Sašo Pipan/STA

Po pregledu letala in vžigu motorja pa je Lenarčič slednjega že čez nekaj minut ugasnil. Po še nekaj poskusih je dokončno ustavil motor, odprl njegov pokrov in z mehaniki Pipistrela skušal odpraviti težave. Na pomoč so poklicali tudi strokovnjake iz Celja, ki so v letalo vgradili nadzorne instrumente, vendar pa naj bi za pot do Brnika potrebovali eno uro.

Po krajšem premisleku so organizatorji sporočili, da načrtovanega poleta zaradi varnosti v soboto ne bo in let prestavili na nedeljo zjutraj.