Fordi iz 40-ih in 50-ih let prejšnjega stoletja so nekakšna zaščitni znak kubanskih ulic. Turisti jih naravnost obožujejo, saj dodajajo romantično noto in pridih starinskosti temu otoku, je za CNN poročala dopisnica Wendy Urquhart.

Donedavnega so Kubanci lahko avto kupili le, če je bil v državi že pred kubansko revolucijo, če so ga kupili na črnem trgu ali pa če sta imela prodajalec in kupec dovoljenje oblasti. Po novih pravilih pa je vse skupaj veliko lažje.

Kubanec Rafael Alba je dejal: "Prej sem kupil avto in ga vozil, a dokument, ki bi dokazoval, da je bil avtomobil res moj, ni obstajal. Sedaj je to drugače."

Še vedno so neke omejitve glede nakupa avta – kupijo ga lahko le Kubanci in pa tujci (ki živijo na otoku), a le z dovoljenjem vlade. Nove spremembe pa bodo ljudem omogočile mirnejši spanec. Lokalni odvetnik Amilkar je pojasnil: "Zasebnikom dajejo nova pravila malo več zakonske varnosti, hkrati pa se bo zmanjšala prodaja nezakonitih prodaj in nakupov. Nov zakon pomaga vsem, tudi vladi.“

Težava je v tem, da je avtomobil večkrat zamenjal lastnika, oseba, ki ga je zadnja prodala, pa povečini ni imela originalnih dokumentov ali pa jih kupcu ni predala. Kubanci pa po novem zakonu avtomobila ne morejo prodajo brez originalnih papirjev. Tako morajo tisti, ki so avtomobil kupili na črnem trgu, najti prodajalca z originalnimi dokumenti in jih odkupiti, da bi lahko vozilo po zakonu prodali naprej.

Nedvomno pa prodaja rabljenih vozil na Kubi narašča. V zadnjih dveh mesecih je za registracijo vozila prosilo kar po 300 ljudi na dan, skozi proces tega pa je šlo že več kot 3000 certifikatov.