V Aerodromu Ljubljana, kjer so sprva pojasnjevali, da so Individo IBC za posrednika pri zavarovanju mednarodne letališke odgovornosti izbrali tudi zaradi izkušenj, na dodatna podrobnejša pojasnjevanja niso bili pripravljeni.

Individa IBC brez zaposlenih in z visokimi stroški storitev

Individa IBC je minulo leto, ko je sklenila posel s Slovenskimi železnicami, več kot podeseterila prihodke, ki so tako znašali nekaj manj kot 290.000 evrov. Javno dostopni podatki pa kažejo, da podjetje lani stroškov dela ni imelo, medtem ko so za storitve namenili kar dve tretjini vseh svojih prihodkov, nekaj več kot 210.000 evrov. Navedeno pomeni, da Individa IBC, čeprav je brez lastnega zavarovalnega posrednika, dobiva posle v velikih infrastrukturnih podjetjih v večinski državni lasti, za izvedbo posla pa mora sama najeti zunanjo pomoč. Pri poslu s Slovenskimi železnicami je Čuček tako najel nekdanjega uslužbenca Zavarovalnice Triglav, pri poslu z Aerodromom Ljubljana pa bo sodeloval z družbo Advisio, o čemer smo poročali v četrtek. Družba Advisio, ki ima dva zaposlena, je dovoljenje AZN za opravljanje zavarovalnega posredništva prejela lani.

Ob tem se postavlja vprašanje, zakaj bi Aerodrom Ljubljana sploh posloval z družbo Individa IBC, če bodo v vsakem primeru k poslu morali pritegniti Advisio. Čeprav so nam v Aerodromu Ljubljana sprva zatrjevali, da so izbrali "Individo IBC v sodelovanju z Advisio", za izbranega ponudnika pa vseskozi uporabljali ednino, so nam včeraj, ko smo jih spraševali po referencah in dovoljenjih Individe IBC, zatrdili, da bodo podpisali tripartitno pogodbo, torej z Individo IBC in družbo Advisio.

Aerodrom molči o razlogih za izbiro Individe IBC...

Aerodrom Ljubljana je posrednika za zavarovanje mednarodne odgovornosti iskal s povabilom in ne razpisom. Kako se je Individi IBC kljub zgoraj navedenim "pomanjkljivostim" uspelo uvrstiti na seznam vsega štirih povabljencev, v Aerodromu niso pripravljeni razkriti. O kriterijih za izbor povabljenih zavarovalnih posrednikov molčijo, medtem ko naši viri zatrjujejo, da je šlo za vnaprej dogovorjen posel.

"Vsebina ponudbe in strokovnost, izkušnje ter stroškovni vidik," so razlogi, ki so po pojasnilih Aerodroma vplivali na končno izbiro Individe IBC. Na vprašanje, ali so preverili, če je Individa kdaj v preteklosti že sklenila kakšno mednarodno zavarovalno polico, kasneje niso odgovorili. "Komisija za izbor je preverila, ali sta izbrani družbi ustrezno usposobljeni za opravljanje storitev," so, tokrat z uporabo dvojine, zatrdili v Aerodromu.

... prav tako o podeljenih pooblastilih posrednikom

Kot smo poročali v četrtek, Aerodrom od Individe IBC ne pričakuje, da jim bo ta zagotovila zavarovanje za mednarodno letališko odgovornost, pričakujejo le, da bo sodelovala pri pripravi razpisne dokumentacije za izbor zavarovalnice. A hkrati v družbi pojasnjujejo, da pogodba, ki jo bodo sklenili z izbranim posrednikom, za Aerodrom ne bo predstavljala nobenih stroškov. Iz tega gre sklepati, da si bo Individa IBC utrgala del premije od sklenitve zavarovalne police med Aerodromom in izbrano zavarovalnico. A podrobnosti tudi v tem primeru na letališču ne razkrivajo. Tako nam niso odgovorili ne na vprašanje, kakšna pooblastila bodo podelili Individi IBC, ne na vprašanje, ali bodo izbranemu posredniku omejili maksimalno višino provizije v primeru sklenitve zavarovalne police. "Pogodbo nameravamo skleniti, je še nismo," so bili kratki. A od pooblastila na pogodbi bo dejansko odvisno, katera od obeh družb bo lahko zahtevala provizijo za kasneje sklenjeno zavarovanje. Če pooblastila ne bosta prejeli obe družbi, obe ne bosta mogli zahtevati provizije, pri čemer pa ni jasno, na podlagi česa bi provizijo sploh lahko zahtevala družba Individa IBC, ki je očitno brez posrednika za sklepanje zavarovalno posredniških poslov.

Mark Čuček nam na več vprašanj, ki smo mu jih posredovali v sredo, do včeraj še ni odgovoril.

katja.svensek@dnevnik.si