Profesor za odnose z javnostmi na FDV dr. Dejan Verčič je za Delo ocenil, da se komunikacijske kampanje političnih strank za letošnje državnozborske volitve kakovosti zelo razlikujejo. Pristavil pa je, da o nobeni od strank ne moremo reči, da se je prav posebej potrudila. Po mnenju dr. Mira Klineta, prav tako profesorja na FDV, sta glavni značilnosti letošnje kampanje pomanjkanje časa in denarja, zato bodo odločilna televizijska soočenja. Po njegovem mnenju je oglaševalski del drugotnega pomena. Posledica tega je sporočilna beda, ki smo ji priča na veleplakatih, v revijah, na spletu in v drugih medijih.

Po mnenju Verčiča še najboljšo kampanjo vodi SDS – sicer dolgočasno, a korektno, za druge stranke pa ima občutek, kot da se šalijo ali se jim ne da. Tudi Kline meni, da SDS poskuša prepričati volivce in da so edina stranka, ki je v celoti premislila, po kateri in kakšni poti lahko pripelje Slovenijo iz krize.

Kline meni, da so med vsemi, ki uporabljajo fotografijo, vsaj trije ponovno naredili začetniško napako. Kot pravi, so uporabili neuporabno gasilsko fotografijo voditelja skupaj z njegovimi sledilci. To so NSi, SDS in Lista Gregorja Viranta. Verčič pa pri tem še opazi, da nas z Virantovih plakatov gleda zlasti prenapihnjeni ego, kar Slovencem ni preveč všeč. Kline meni, da edino SLS uporablja povsem klasično obliko volilnega plakata s fotografijo predsednika Radovana Žerjava kot njihove najmočnejše osebne znamke.

SD z gumbom na komandni plošči?

Kline je za Delo ocenil, da je sporočilo SD s sloganom Gremo naprej na prvi pogled precej enigmatično, a prav zaradi tega morda celo najboljše med vsemi. Predstavlja gumb na komandni plošči. Če volivci obkrožijo SD, bo Pahor s pritiskom nanj sprožil reforme in z njimi zagotovil, da se bo Slovenija pomaknila naprej in na bolje.

Plakati Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića nam govorijo o upanju, delu in boljšem življenju. Kline ocenjuje, da Janković govori o upanju, ki naj ga gojijo državljani, saj on dela, da bo državljanom bolje. Po njegovem mnenju je tudi nekako tako treba brati njegov rebus, ki ga ponuja na svojih volilnih plakatih.

V SNS zamozavestno trdijo, da bodo pometli Slovenijo, Dejan Verčič pa je za časnik ocenil, da se za zdaj zdi, da bo Slovenija pometla SNS. Bo tako tudi z LDS? Tam so v iskanju volivcev pokukali celo v otroške spomine predsednice Katarine Kresal. Dejan Verčič komentira, da v LDS ne razumejo, da je njihova predsednica postala breme in da je zato staviti na njeno podobo napaka. Zapletla se je v preveč zgodb in je v tem smislu potrošen material. Če je prišla v politiko nedolžna, to že dolgo ni več.

Golobič je breme

V Zaresu, ki jim prav tako grozi izpad iz parlamenta, so posneli videospote. Verčič ugotavlja, da so spoti dobri. Po njegovem mnenju pa spoti ne bodo mogli rešiti ključnega Zaresovega problema: strankin predsednik je strankino breme.

Desus sporoča, da je za uspešno Slovenijo in se sprašuje, če le kdo ni? Verčič ugotavlja, da bi lahko bila Slovenija brez Desusa veliko bolj uspešna, kot je; zato ne razume sporočila. Sprašuje se, če se bodo morda samoukinili? Miro Kline je za Delo ocenil, da slika želje po uspešni Sloveniji ne potrjuje, saj govori, da so bolj za šaljivo ali veselo Slovenijo. Kot pravi, tudi njihovo delovanje v vladi in opoziciji bolj potrjuje sliko kot besedilo na veleplakatu.

Dejan Verčič je za časnik sklenil, da niti pri eni stranki ni opaziti kakšnega intelektualnega vrenja ali (globalne) ideje, kaj s Slovenijo početi. Ocenil je, da stranke večinoma delujejo, kot da jim gremo volivci precej na živce.