Glede na predhodna leta je vidno, da se je uvoz rabljenih vozil bistveno zmanjšal, uvoz iz tujine pa se je zmanjšal za polovico, so nam zaupali prodajalci. Je kriva recesija ali kaj drugega? Glede na to, da se novi avtomobili prodajajo na približno enaki ravni kot lani in predlani, razlog gotovo tiči v drugem grmu.

Plačajo naj vsi, ki onesnažujejo

"Mislim, da je bila uvedba DMV, katerega višina je odvisna od izpustov ogljikovega dioksida, velika napaka. Je namreč nepravičen do končnega kupca. Novi avtomobili bi se sicer morali poceniti, a so razliko pobrali trgovci. Vemo, da ima danes vse manj ljudi dovolj denarja za sodoben nov avto, zato je uvoz rabljenega, katerega cena je v tujini ugodna, logičen. Toda tudi zaradi davka je takšen avto hitro predrag. Zato bi bilo najbolj pravično, da takšen DMV ukinejo, ne poznata ga ne Italija ne Nemčija. Povečala se bo konkurenca, cene avtomobilov bodo padle, ljudje bodo posledično več kupovali, več bo denarja v obtoku in več davka bo na koncu pobrala država. Seveda se strinjamo, da mora biti država ekološko ozaveščena in se število vozil, ki onesnažujejo, zmanjša. Zato bi bilo smiselno, da bi se davek plačal pri registraciji vozila - naj plača tisti, ki onesnažuje - ne samo pri uvozu. V Sloveniji je veliko okolju neprijaznih vozil, ki onesnažujejo okolje podobno kot tista, ki pridejo iz držav EU. Zato naj pač davek ali takso plačajo tisti, ki hočejo takšen avto voziti," pravi Jaka Petač, direktor podjetja Avtoplanet, ki po želji za vas uvozi vozilo.

Stopnja davka je pač naravnana tako, da je logično nižja za novejša in ne preveč potratna vozila, pri zmogljivih štirikolesnikih in tistih starejših letnikov, katerih okoljska norma je euro3 ali euro2, pa je pribitek očiten (glej tabelo). To povzroča težave kupcu rabljenega vozila, ki je zanj v povprečju pripravljen odšteti od 6000 do 18.000 evrov.

Nakup na internetni avkciji

"Največkrat gre za vozila srednjega in srednjega višjega razreda, financirana z lizingom, pogosto operativnim, in s prevoženimi od 100.000 do 150.000 kilometri. Avtohiše, ki trgujejo z rabljenimi vozili, jih pogosto kupijo na internetni avkciji, nato pripeljejo s transportnimi vozili v Slovenijo in jih prodajajo po bistveno nižjih cenah, kot stanejo rabljena vozila na našem trgu," stanje uvoza rabljenih vozil komentira Branko Senekovič, vodja prodaje vozil pri Avto Šerbinek.

Največja težava pri uvozu rabljenih vozil se pojavi, ko se izgubi kronografija vozila, se pravi število realno prevoženih kilometrov, vzdrževanje vozila in temu posledična garancija, ki jo mora prodajalec dati bodočemu končnemu kupcu. Zaradi takšnih vozil iz uvoza so cene v Sloveniji raznolike, zaradi močne izgube vrednosti v vsega treh letih pa vplivajo tudi na odločitev o nakupu novih vozil v salonu.

Nemci odkriti o zgodovini, Slovenci jo zamolčijo

Retrovizor: Brez mačka v žaklju