Teoretski oziroma strokovni del projekta je potekal med letoma 2007 in 2009, z letom 2010 pa se je začel izvedbeni del, ki naj bi bil uresničen najpozneje do omenjenega leta 2014.

Že v letu 2012 naj bi zaživeli štirje pilotni oziroma preizkusni projekti, in sicer na relacijah Zagorje - Ljubljana, Maribor - Slovenske Konjice, Šentrupert - Trebnje - Novo mesto in Ljubljana - Škofljica - Grosuplje.

Da se bo ta dolgo želeni projekt zdaj končno uresničil, zagotavljajo tudi odobrena evropska sredstva v višini 6,3 milijona evrov, kar predstavlja 85 odstotkov ocenjene vrednosti projekta, ki znaša 7,4 milijona evrov.

Glavni cilj projekta je povezati železniški in avtobusni - tako medkrajevni kot mestni - promet v usklajen sistem, ki bo čim več potnikom omogočal prevoz, konkurenčen danes prevladujočemu, a za okolje bolj obremenjujočemu prevozu z avtomobili.

Da bi se to zgodilo, bo potrebno v pogovoru z izvajalci prevozov in ob upoštevanju potreb potnikov poskrbeti za ustrezno frekvenco in hitrost javnih prevozov, njihovo medsebojno usklajenost in seveda tudi ne previsoke cene.

S tem namenom se bo oblikoval skupen nacionalni vozni red in z njim povezan informacijski portal za potnike ter uvedlo enotno vozovnico.

Obenem bodo veliko pozornosti namenili informiranju in osveščanju potnikov, pri čemer bo pri odraslih, ki se prevažajo z avtomobilom, potrebno tudi osveščanje o razlogih za spremembe potovalnih navad.

Za te naloge bo s 1. januarjem 2012 uradno zaživela direkcija za javni potniški promet, ki bo kadre dobila iz obstoječih zaposlenih na prometnem ministrstvu.

Ta upravljalec integriranega sistema javnega potniškega prometa bo pod eno streho združil tudi zdaj po različnih ministrstvih in občinah razdrobljena sredstva za področje javnega potniškega prometa.

Po navedbah Žlenderja bo s prometnega ministrstva najprej v upravljanje dobil okoli 72 milijonov evrov. V naslednjem koraku na ministrstvu računajo še na približno 30 milijonov evrov, ki jih občine namenjajo za posebne linijske prevoze.

Računajo tudi na najmanj 25 milijonov evrov sredstev, ki jih imajo ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, za šolstvo in šport ter za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, ki vsako na svojem področju zagotavljajo subvencije za specifične skupine potnikov.

"To pa je denar, ki ni več tako majhen. Ko to povežemo, dobimo upravljalca, ki s prevozniki lahko naredi bistvene korake naprej," pravi Žlender.

Trenutno se sicer letno z vlaki prepelje okoli 15 milijonov potnikov, v mestnem avtobusnem prometu 47 milijonov, v medkrajevnem pa 34 milijonov.