Zaradi tobaka v Evropski uniji vsako leto umre 650.000 ljudi, od tega jih več kot polovica umre med 35. in 69. letom starosti, torej pod povprečno pričakovano življenjsko dobo v EU, je poudarila Tina Vončina.

Poleg tega v EU beležijo vsako leto 13 milijonov obolelih zaradi kardiovaskularnih in respiratornih bolezni. Podatki kažejo, da je 26 odstotkov smrti zaradi raka povezanih s tobakom.

"Temu je treba prišteti tudi posledice, ki jih terja pasivno kajenje. V EU vsako leto umre 79.000 nekadilcev, pri katerih je vzrok smrti povezan z izpostavljenostjo pasivnemu kajenju," je dejala.

V Sloveniji kadi 26 odstotkov prebivalcev, kar pomeni, da se je delež kadilcev povečal, saj je leta 2006 kadilo 23 odstotkov prebivalcev. Slovenci v povprečju pokadijo 17,2 cigareti na dan, kar je več od evropskega povprečja (14,4).

Kajenje v EU predstavlja zelo pomembno zdravstveno in social-ekonomsko vprašanje. Po ocenah neposredni stroški kajenja EU oz. države članice vsako leto stanejo okrog 120 milijard evrov, kar predstavlja odstotek BDP v EU oz. posledice kajenja EU na leto stanejo približno 200 milijard evrov, je povedala Tina Vončina.

Namen tokratne kampanje Ex-kadilci so zmagovalci ali Nekdanji kadilci so nepremagljivi, ki se je pričela julija, je pomagati 25- do 34-letnikom, da opustijo to nezdravo navado oziroma se še naprej izogibajo tobaku in postanejo "zmagovalci" v svojem življenju brez kajenja.

"Zmagovalec" namreč promovira pozitivne strani življenja brez tobaka, kot so boljše zdravje, boljša socialna interakcija, več denarja in seveda boljša kakovost življenja. Doslej se je akciji opuščanja kajenja s pomočjo aplikacije iCoach pridružilo več kot 63.000 posameznikov iz Evrope.

Drugo fazo kampanje sestavlja tudi obsežna oglaševalska akcija, del katere sta oglasa, v celoti posneta v Ljubljani. Direktor produkcijske hiša Nora production group Alan Vitezič je dejal, da so pod okriljem belgijske produkcije Czar.be posneli oglasna spota, ki prikazujeta vzvratno zgodbo o odvajanju od cigaret. Na snemanju je sodelovalo več kot 200 statistov. "Slovenci tako aktivno sodelujemo v kampanji, hkrati pa še promoviramo tako državo kot Ljubljano," je poudaril.

Direktor agencije Odmev Damijan Nacevski je povedal, da se je akcija v Sloveniji doslej predstavila na oglaševalskem festivalu Golden Drum v Portorožu, na 5. Rallyu Idrija - Cerkno in v Cankarjevem domu pred koncertom Terrafolka. Povezujejo se tudi z nevladnimi organizacija, ki imajo v svojem programu tudi boj proti tobaku in kajenju.