"Prevzemanja odgovornosti se da naučiti le v neformalnem izobraževanju. Formalno izobraževanje pelje do diplom in nazivov. Tega, kako se soočiti z realnostjo, ko je treba sklepati zavezništva, ko ti mečejo polena pod noge, pa formalno izobraževanje ne more in ne zna predvideti," je poudaril minister za šolstvo in šport.

Neformalnega izobraževanja bi moralo biti več, "da bi se naučili prenašati napetosti, da bi čim prej spoznali, kako se odzvati, ko ti nekdo nagaja", meni minister. "Tam se šele začne uk," je dejal.

Dokler stvari gladko tečejo in dobivate učbenike, odgovarjate učiteljem..., ni napredka, pravi Lukšič. Napredek je takrat, "ko vas nekaj začne motiti, ko vas nekaj ali nekdo začne ogrožati, ko se je treba organizirati znotraj sebe, ko se vprašaš, kdo sem in kam grem", je dejal minister.

Tudi predsednik Mladinskega sveta Slovenije (MSS) Kamal Izidor Shaker je poudaril velik pomen neformalnega izobraževanja. Toda po mnenju mladinskega sveta je treba zvišati kakovost vseh vrst izobraževanja, tudi neformalnega.

Po opozorilu podpredsednice MSS za izobraževanje in zaposlovanje Nine Milenković Kikelj, ki je simpozij povezovala, se učinki neformalnega izobraževanja dopolnjujejo z učinki formalnega izobraževanja in priložnostnega učenja. "Na ta način lahko posamezniku omogočimo, da svoje znanje nadgrajuje tudi po koncu formalnega izobraževanja in ga dopolnjuje z različnimi kompetencami, tudi s kompetenco odgovornega in aktivnega državljanstva," je dejala za STA.

Matej Cepin iz Socialne akademije, ki je na simpoziju sodeloval s prispevkom o neformalnem izobraževanju v mladinskem delu, opozarja na velik pomen, ki ga ima neformalno izobraževanje tako za družbo kot za posameznika. "Vsi skupaj se moramo veliko bolj zavedati pojma skupnosti, ki je več kot skupina. Gre za skupnost z odnosi, z odgovornostjo do skupnih virov, do trajnostnega razvoja, do t. i. skupnega pašnika," je dejal za STA.

Mladinsko delo lahko po njegovem mnenju najbolje oblikuje mladega človeka za delovanje in sodelovanje v skupnosti, bodisi v družini, civilni družbi, skupini prijateljev ali v razredu.

Današnji program simpozija se nadaljuje s prispevki, ki obravnavajo učinke neformalnega izobraževanja v mladinskem delu, raziskovanje neformalnega izobraževanja v mladinskem delu ter povezovanje praks iz neformalnega izobraževanja v mladinskem delu s sferami trga, države in skupnosti.

Teden neformalnega izobraževanja se je po vsej Sloveniji začel 20. oktobra, v njem pa so se zvrstili številni dogodki, med njimi izobraževanja, delavnice in okrogle mize.