Stacionarni ali mobilni SOS-gumb

Novo storitev so pripravili v Telekomu Slovenije v sodelovanju s Pacientom in Prvo zdravstveno asistenco. Vito Vidmar, dr. med., iz Pacienta je pojasnil, da so marca letos v podjetju z ministrstva za delo dobili dovoljenje za izvajanje varovanja na domu in s Telekomom Slovenije podpisali pogodbo za storitev SOS-gumb. Ta bo uporabnikom na voljo prek mobilnega ali stacionarnega terminala, ki se ob klicu poveže s klicnim centrom, kjer klic sprejme usposobljen operater. Oceni, kakšno pomoč potrebuje klicatelj, in obvesti bodisi nujno medicinsko pomoč, če je treba, na pomoč pokliče tudi policijo, gasilce, o dogodku obvesti svojce oziroma osebe, ki jih uporabnik navede za obveščanje. Če takojšnja pomoč ni nujna, operater lahko vzpostavi stik z zdravnikom specialistom splošne medicine, ki bo klicatelju lahko v trenutku pomagal.

Kot je pojasnil Vidmar, je od začetka oktobra po vsej Sloveniji na voljo stacionarni sistem takšnega varovanja, kmalu pa naj bi vzpostavili tudi mobilnega. Stacionarnemu aparatu, ki ga bodo uporabniki dobili v najem, bodo denimo dodani še senzorji dima, vloma in podobno. Mobilni aparati pa bodo delovali tudi, ko bo njihova baterija že izpraznjena.

Mesečna naročnina za posameznika, ki se bo odločil za stacionarni paket, bo znašala dobrih 19 evrov, pravijo na Telekomu. Da se bo lahko vključil v sistem, bo moral posameznik plačati še 50 evrov za tako imenovani prvi intervju. Priklop pa bo stal 25 evrov. Storitev bodo lahko po svojih zmožnostih sofinancirale tudi lokalne skupnosti, je dodal Dominkuš.

Nujni klici rešujejo življenja

Kot so povedali sogovorniki, bo nova cena mnogo ugodnejša od dosedanje, ki jo imajo v mestnih občinah Ljubljana, Celje in Koper. O tej storitvi v Celju je pripovedovala Bojana Mazil Šolinc, direktorica Doma ob Savinji Celje. Trenutno imajo 61 uporabnikov in prejmejo okoli 24 nujnih klicev na leto. "To so tisti klici, ki rešujejo življenja, včasih pa uporabniki pokličejo tudi, ko imajo le kakšno vprašanje."

Sicer pa je trenutna cena v Celju za uporabnike višja - uporabniki plačajo dobrih 25 evrov, ekonomska cena pa znaša kar 125 evrov, razliko po besedah Mazil-Šolinčeve krije občina. Ker storitev izvajajo prek pomoči na domu, stroškov prvega intervjuja ne zaračunavajo. A kot pravijo v Pacientu in na Telekomu, uporabnikom lahko ponudijo cenejšo storitev, saj bo organizacija za vso Slovenijo bolj racionalna.