Hitro, hitreje - genij

In čarodej iz klobuka potegne - zajca. Tako nekako so videti sodobni politiki, ko izumljajo nove in nove oblike reševanja krize in lastnih položajev. Takšen hokus pokus je bil denimo predlog, da se iz ekonomskih težav da reševati s povečanjem števila učencev v razredu s 23 na 30; to pomeni manj učiteljev in bolj racionalno uporabo prostora.Upravičeno smo pričakovali, da bi bila naslednja čarovnija predlog, naj tank namesto posadke petih vojakov pelje 22 bojevnikov. Prihranek, da bi si vseh pet prstov polizali. Navdušil me je predvolilni predlog nove danske premierke, da bi Danci podaljšali delovni dan za 12 minut. Odlična zamisel, samo nikjer nisem našel pojasnila, zakaj ne za 10 ali 13 minut. Thorning-Schmidtova najbrž že ve, zakaj prav 12 minut, a tega ne razlaga javno, ker gre bojda za poslovno skrivnost. Zdaj pa me je očaral britanski prometni minister, ki je Otočane navdušil z darilom, da bi se na avtocestah namesto s hitrostjo 70 milj (112 kilometrov) lahko vozili 80 milj (128 kilometrov) na uro. Gre za revolucionarno spremembo, ki jo je mogoče primerjati z morebitno premestitvijo britanskih volanov na levo. Otočani se bodo končno znebili inferiornega položaja pred šoferji s celine, ki so že doslej lahko drveli z neverjetnimi 130 kilometri na uro. Če kaj, so Britanci v teh hudih časih potrebovali krepitev samozavesti s hitrejšo vožnjo. Takoj so se oglasili dežurni pljuvalci vsega, kar konservativnoliberalnodemokratska vlada dobrega naredi za Britance, in podlo namigujejo, da gre minister Philip Hammond na roko tistemu delu volilnega telesa, ki hoče z velikimi avti in velikimi hitrostmi kompenzirati majhnost svojega penisa. Minister jih je zatrl z genialnim pojasnilom, ki bo nedvomno končalo na seznamu slavnih političnih sporočil plebsu kot je "nov cikel ekonomskega zagona države bomo dosegli z zgraditvijo zabaviščnega parka na Štajerskem in umetnega otoka v Piranskem zalivu". Hammond pravi, da želijo hitreje voziti tisti, ki se jim mudi v službo delat, in država je prva, ki mora to ljudem omogočiti. Z dvigom hitrosti na avtocestah za 10 milj bo gospodarstvo, tako Hammond, pridobilo na milijone in milijone funtov. Ljudje se bodo manj časa vozili in več delali! Po službi bodo prej doma, v objemu družine, kar blagodejno vpliva na hudo načeto družinsko življenje in opešani delovni elan. Novice so se najbolj razveselili tisti pridni delavci, ki so se doslej v prometnih konicah, ob prihodu in odhodu z dela, po polžje v kolonah cijazili 10 milj na uro. Večja hitrost pomeni tudi večjo porabo goriva, kar bo spet blagodejno vplivalo na prodajo severnomorske nafte. Večja hitrost pomeni večjo varnost, kajti vsi vozniki vemo, da so najbolj nevarni "nedeljski šoferji". Škoda, da minister v svoji revolucionarni, ekonomsko upravičeni odločitvi ni pokazal kanček več drznosti in hitrosti na avtocestah ni povečal na 200 milj. Kako bi se šele v tem primeru razcvetelo britansko gospodarstvo! Britanci bi bili še hitreje v službah, še več bi delali, rasla bi proizvodnja hitrih jaguarjev, saj ga ne bi bilo Britanca, ki ne bi želel pridirjati v službo prvi, pred ostalimi kolegi.

Nadškof prisluhnil Pahorju

Kriza je priložnost za korenit preobrat na bolje, je večkrat dejal naš premier. A žal ga nihče ni poslušal, raje smo ga pljuvali. Zato pa so njegove preroške besede padle na plodna tla na Hrvaškem. Ne boste verjeli, ampak sledil jim je predsednik tamkajšnje škofovske konference nadškof Marin Srakić. Nič ga ni motilo, da je avtor stavka preoblečeni komunist. Kriza je priložnost, je vzkliknil tudi Srakić in se lotil obnove vikariata đakovško-osiješke nadškofije v središču Osijeka. Visoki božji uradnik je ugotovil, da je bogu všečno, če (nad)škofje svoje delo opravljajo v njihovemu poslanstvu primernih prostorih, in se ni zadovoljil z nekakšnimi drobnjakarskimi lepotnimi in funkcionalnimi popravki. Rezultat je vikariat, ki se ga ne bi sramovali niti arabski šejki. Parket je iz lesa kuhane akacije in se sveti kot steklo, položili pa so ga tako, da že skoraj meji na umetniško delo. Kopalnice se ponašajo z najboljšo keramiko, pipe imajo pozlačene ornamente, kaljeno steklo je najboljše, kar se ga dobi v tem delu Balkana. Nadškof že ve, da je za opravljanje službe božjega pastirja pomembno dobro počutje v kopalnici. Sintarzija talnih ploščic na hodnikih je presunljivo lepa. Ploščice so vrhunske in so jih rezali celo prejšnjo zimo s posebno vodno žago. Nadškof je nagnal projektanta, da je že zalepljene tapete svetovne klase strgal in na novo lepi - do stropa morajo biti. je tulil nadškof. Oprijem na stopnišču je hrastov, stopnice pa so tlakovane s pečenim granitom in marmorjem. Za tiste, ki se jim gabi iti peš so postavili dvigalo. do prvega nadstropja. Več jih itak ni. Vikariat ima centralno ogrevanje in centralni prezračevalni sistem. Dva velika apartmaja, sedem manjših stanovanj in sprejemni saloni, dvorana s 350 sedeži, pisarne in stanovanje za hišnika ter prostori za sproščanje zagotavljajo (nad)škofom in božjim služabnikom nižjega ranga izjemne pogoje za bivanje in delo, ter študiozen pristop k tematiki sodobna cerkev - skromna crkev. To pa se bo poznalo tudi pri krepitvi vere med Hrvati. Toda nič manj pomemben ni prispevek hrvaške cerkve k premagovanju krize. Na 5000 kvadratnih metrov velikem poslopju so kljub krizi delo dobili številni gradbinci, arhitekti, gradbeni inženirji, statiki, najboljši obrtniki in mojstri vseh poklicev. In vse to za piškavih sedem milijonov evrov.To je pametno vložen denar vernikov v kriznih časih, a slišite, vi tam, v mariborski nadškofiji? Ne pa v porniče.