Na Darsu sicer ugotavljajo, da se povečuje delež domačih neplačnikov cestnine, zato so v torek pripravili obširno akcijo na ljubljanskem obroču, v kateri je sodelovalo 18 ekip cestninskega nadzora ter ena patrulja prometne policijske postaje Ljubljana.

V akciji, ki je trajala štiri ure, so izdali 102 plačilna naloga in izrekli tri opozorila. V prihodnjih dneh bodo cestninski nadzor izvedli podobne akcije tudi na drugih območjih večjih mest, tako na obali kot tudi v notranjosti države, še napovedujejo v Darsu.

Ob tem pa opozarjajo tudi na dejstvo, da so v dobrih treh letih delovanja zabeležili že 16 napadov na cestninske nadzornike. Dva cestninska nadzornika sta morala zaradi napada poiskati zdravniško pomoč, hujših posledic pa ni bilo. Največ napadov je bilo povezanih z izdajo sklepa o začasnem odvzemu listin, ki ga cestninski nadzornik izda storilcu prekrška, ki globe ne želi plačati takoj.

Na Darsu so cestninske nadzornike aktivno usposabljali za preprečevanje konfliktnih situacij, postali so bolj izkušeni, na njihova pooblastila pa so se vozniki sčasoma privadili in jih spoštujejo. Sicer pa so po treh letih delovanja cestninski nadzorniki tudi mnogo bolj prepoznavni, k čemur veliko pripomorejo tudi nova pooblastila, dodajajo na Darsu.

Z uveljavitvijo novega zakona o pravilih cestnega prometa so cestninski nadzorniki dobili pooblastila, s katerimi lahko izvajajo nadzor tudi tam, kjer je bilo to do sedaj praktično nemogoče, pri tem pa lahko dajejo posebne svetlobne in zvočne znake za odkritje in prijetje storilca prekrška.

Sicer pa so bili ti in še nekateri drugi ukrepi očitno plodni, saj na Darsu v zadnjih dveh letih fizičnih napadov na nadzornike ne beležijo več, kar pa ne pomeni, da različne vrste groženj ne obstajajo. Mnogi se nikakor ne morejo sprijazniti, da je znesek globe za prekršek v zvezi z neplačilom cestnine tako visok, pojasnjujejo na Darsu in ob tem kot zanimivost dodajajo, da so vse napade izvedli tuji državljani, zoper katere je policija uvedla ustrezne postopke.