V seriji raziskav, znanih pod kratico ERIAL (Ethnographic Research in Illinois Academic Libraries Project) želi pet univerz v ameriški zvezni državi Illinois bolje razumeti raziskovalne navade študentov. Ugotovitve študije bodo objavili jeseni.

156 študentov iz petih izobraževalnih ustanov je Google omenilo večkrat kot katerokoli drugo bazo podatkov, poroča Mashable. 60 študentov, ki je sodelovalo v intervjuju o „raziskovalnem procesu“, kjer so jih raziskovalci spremljali v knjižnici, ko so iskali informacije, pa je precej slabo uporabljalo iskalnik. Ko pa so uporabljali kakšne druge baze podatkov, pa so pričakovali, da bodo delovale na enak način kot Google.

"Ni šlo za to, da so študentje neučinkoviti pri uporabi Googla, vendar pa so pogosto slabo usposobljeni za ustrezno oceno oz. analizo rezultatov, ki jih dobijo," razlaga antropolog Andrew Asher z univerze Bucknell, ki je tudi eden izmed vodij raziskave. "Mislim pa, da ta težava ni omejena le na študente."

Ne vedo, kako Google prikazuje rezultate

"Bolj ali manj niso imeli pojma o logiki, po kateri iskalnik razvršča in prikazuje rezultate," dodajajo raziskovalci v članku publikacije Inside Higher Ed. "Posledično študentje tudi niso vedeli, kako opraviti iskanje, ki bo vrnilo zanesljive rezultate. (Na primer niso vedeli, kako omejiti iskanje le na časopisne članke, ali pa iskanje po specifičnih bazah podatkov, kot sta Google Book Search ali Google Scholar)"“

Od tridesetih študentov, ki jih je Asher opazoval pri delu na univerzi Wesleyan, jih na primer 27 ni vedelo, kako postaviti iskalne kriterije, čeprav bi to pomagalo pri iskanju bolj ustreznih rezultatov v bazi podatkov.

"Ne vem točno, kaj naj bi uporabil," je dejal eden od brucov, ki je sodeloval pri raziskavi. "Vem, da so tam knjige, vendar ne vem točno, kako jih najti. V bistvu edina stvar, ki jo vem, je ta, naj grem v Google in vtipkam, kaj iščem."