Šolski minister Lukšič je ob izidu dobrih 500 strani obsežne publikacije dejal, da je predsednik nacionalne strokovne skupine za pripravo bele knjige Janez Krek opravil velik posel glede na to, da je bilo treba uskladiti več strok in več ljudi, ki pa imajo vsak svojo avtonomijo v sistemu. "In te ljudi je bilo treba skupaj držati in na koncu narediti dokument, ki ga je možno dati iz rok in reči, da je dokončen oziroma izhodišče za naprej. To je velika stvar," meni Lukšič.

Dobro se mu zdi, da bo dokument, ki je sicer nastajal več kot dve leti, za naslednje ekipe, ki se bodo ukvarjale raziskovalno ali politično s šolskim poljem, dobra referenčna točka. "Nekateri jo bodo uporabljali za to, da bodo postavljali vprašanja ministrom, ga kritizirali, in tako naprej, pravi Lukšič in dodaja, da bela knjiga sicer ni zavezujoča pri pripravi šolske zakonodaje.

V procesu nastajanja bele knjige je bilo aktivno vključenih okrog 80 strokovnjakov oziroma več kot 120 strokovnjakov. Analize šolskega sistem prinašajo celovit vpogled v ustreznost sistemskih rešitev vzgoje in izobraževanja.

Ob izidu Bele knjige o vzgoji in izobraževanju je vlada v četrtek sprejela spremembe zakona o osnovni šoli, ki so usklajene s smernicami bele knjige. Spremembe segajo na štiri področja in so po Lukšičevem mnenju malenkostne. Kot je razložil, gre za uvedbo tujega jezika kot obveznega predmeta v drugi in tretji razred, izbirno v prvem razredu ter za ukinitev obveznega drugega tujega jezika v zadnji triadi.

Naslednji spremembi sta vpeljevanje številčnega ocenjevanja od tretjega razreda dalje in reorganizacija nacionalnega preverjanja znanja tako, da bo bolj v funkciji dviga kvalitete in dela učiteljev, kar je po Lukšiču ključno.

Glede usode zakona v državnem zboru pa je šolski minister dejal, da v državnem zboru med strankami sicer ni soglasja glede drugega tujega jezika v zadnji triadi, ki ga je uvedla prejšnja vlada.

"Bil je v poskusnem vpeljevanju in pokazalo se je, da šole niso šle z mišljenim tempom. Do danes bi morale že vse šole sodelovati pri poskusnem uvajanju drugega tujega jezika kot predmeta v zadnji triadi," pravi Lukšič in dodaja, da je bil to tudi eden od razlogov za premislek.

Evalvacija je po njegovih besedah pokazala, da so rezultati znanja pri tem drugem jeziku preslabi, da bi bilo vredno vlagati. "To so argumenti vlade, a SDS se s tem ne strinja, ker se jim zdi to zaenkrat bolj prestižno vprašanje. Ne gre za to, da bi kdor koli v parlamentu ali v tej državi mislil, da tuji jeziki niso pomembni. Mislimo, da so pomembni, in tu ni razhajanj," je še podčrtal Lukšič.

Minister je še dodal, da bo predstavitev bele knjige na Brdu 19. ali 20. septembra.