Ker so bile ceste zgrajene šele pred enajstimi leti, nas je zanimalo, ali je normalno, da imajo tako kratko življenjsko dobo. Ciril Erbežnik z oddelka za geotehniko in prometnice Zavoda za gradbeništvo Slovenije je pojasnil, da je deset let lahko projektirana življenjska doba neke ceste, vendar po tej dobi cesta še vedno mora biti normalno prevozna. "To pa za te ceste (na Rudniku, op.p.) verjetno že po petih letih ne bi mogli reči. Po teh cestah je bil mogoč promet, vendar pri nizkih hitrostih," je povedal Erbežnik.

Kljub zdajšnji sanaciji bo po desetih letih potrebna nova

Ceste so delavci KPL popravili tako, da so v navpične odprtine zapolnili z lahkim betonom in pod tamponski material položili geotekstil. S temi ukrepi so upočasnili posedanje cest, popolnoma pa ga niso mogli preprečiti, ker so ceste na barjanskih tleh, so pojasnili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Erbežniku se zdi saniranje z lahkim betonom primeren način saniranja. "Posedanje cest se bo počasi zmanjševalo, vendar po desetih do petnajstih letih lahko spet pričakujemo temeljitejšo sanacijo zaradi velikih diferenčnih posedkov," je povedal Erbežnik.

Mestna občina bi sicer imela manj težav s cestami na območju nakupovalnega središča, če bi te bile zgrajene na pilotih. Vendar Erbežnik meni, da bi bila takšna gradnja "za tako namembnost in za naše razmere trenutno predraga". Pojasnil je, da obstajajo drugi geomehanski ukrepi, s katerimi gradbeniki utrdijo tla. Omenil je vertikalne drenaže, gruščnate kole, preobremenitve in različne kombinacije prej naštetih ukrepov. Ti ukrepi sicer niso tako dragi kot gradnja cest na pilotih, vendar pa tudi niso tako učinkoviti, priznava strokovnjak z zavoda za gradbeništvo.

Žrtev posedanja tudi Lidlova trgovina

Z neenakometnim posedanjem pa težav nima le mestna občina zaradi valovitih cest, temveč tudi eden od trgovcev v tem nakupovalnem središču. Lidl je namreč moral maja na Rudniku zapreti vrata svoje trgovine zaradi neenakomernega posedanja. Ob zaprtju so pri Lidlu napovedali, da bodo opravili nadaljnje meritve, na podlagi katerih se bodo odločali o nadaljnjem poslovanju na Rudniku in tudi o morebitnih odškodninskih tožbah.

Lidl smo sicer povprašali, ali so že znani rezultati meritev in z njimi povezane odločitve, vendar odgovora do zaključka redakcije nismo prejeli. Se pa Lidl ni odrekel poslovanju na Rudniku, saj so minuli teden odprli začasno trgovino v delu objekta, kjer ima svojo trgovino tudi Merkur. Erbežnik sicer meni, da pri gradnji Lidlove trgovine ni bil izbran pravi način temeljenja. Ker je bila ta trgovina zgrajena na kamniti blazini, se podobno kot ceste neenakomerno poseda.

Ob tem velja omeniti, da posedanje objektov na Rudniku samo po sebi ni problematično, saj se vse stavbe nekoliko posedejo, ko so zgrajene. Problem nastane takrat, ko se objekti pogrezajo prehitro in predvsem neenakomerno, saj to oslabi konstrukcijo stavbe. Tako recimo E.Leclerc in Supernova nimata težav zaradi posedanja, kljub temu da sta trgovska centra zgrajena na istih barjanskih tleh kot Lidl.

V Leclercu so nam že pred časom pojasnili, da so pred gradnjo opravili geomehanske raziskave tal, sam objekt pa je zgrajen na pilotih, zato nimajo težav zaradi neenakomernega posedanja stavbe.