"Zeleni električni avtomobili niso samo prihodnost, ampak sedanjost, kar dokazujemo danes, za njihov resnični preboj pa so potrebne visokotehnološke rešitve, predvsem na samem električnem pogonu," je poudaril predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak.

Na tem področju se je Hidria po njegovih besedah "pozicionirala kot vodilna v Evropi na sestavnih delih in rešitvah za sam električni motor, ki bo poganjal ta vozila v prihodnosti". V večini vozil, ki so bila razstavljena danes, so po Seljakovih navedbah tudi Hidriine rešitve.

Korporacije in razvojni inštituti, povezani v združenje ERTRAC SIG, ki med drugimi poleg slovenske Hidrie vključuje še Bosch, Renault, Siemens, Volkswagen in Volvo, so na dogodku predstavili električna vozila in inovativne rešitve za zeleno mobilnost.

Hidria se je na razstavnem prostoru, ki so ga med drugimi obiskali tudi evropska komisarka Neelie Kroes ter evropske poslanke iz Slovenije Tanja Fajon, Romana Jordan Cizelj in Mojca Kleva, predstavila z lamelami za hibridne in električne avtomobile.

Lamele za električna in hibridna vozila, ki jih Hidria s posebnimi tehnologijami štancanja in spajanja statorskih in rotorskih paketov proizvaja v Sloveniji, Nemčiji in na Madžarskem, zagotavljajo maksimalne izkoristke elektromotorjev, so pojasnili v podjetju.

Promet v EU ustvarja približno četrtino izpustov CO2, zato se po navedbah Hidrie tako gospodarstvo kot tudi vodilne evropske institucije zavedajo, da bo evropska industrija v prihodnosti morala izbrati nov pristop, zasnovan na čistih in energetsko učinkovitih vozilih.

Število vozil v svetu se bo po napovedih do leta 2030 povečalo z 800 milijonov na 1,6 milijarde, zato bo po navedbah Hidrie treba spremeniti tehnologijo, da bo dolgoročno mogoče zagotovili trajnostno mobilnost in pri tem izpolniti cilj zmanjšanja izpustov v prometu.

Študije napovedujejo, da bodo kratko- in srednjeročno motorji z notranjim izgorevanjem verjetno ohranili prevladujoči položaj v proizvodnji vozil, vendar se bo tržni delež prodaje električnih vozil med novimi vozili povzpel z enega do dveh odstotkov v letu 2020 na 11 do 30 odstotkov v letu 2030. Za hibridna vozila je napovedan delež dveh odstotkov za leto 2020 in od pet do 20 odstotkov do leta 2030, so še pojasnili v Hidrii.

Evropska pobuda za zelene avtomobile se je začela izvajati novembra 2008 kot del evropskega načrta za oživitev gospodarstva.