Pomen spremembe zakona je namreč v povečanju vidljivosti vlakov s pomočjo montaže posebnih stroboskopskih luči na sprednji del vlakov in postavitev posebnih ogledal na prehodih, kjer je vidljivost zmanjšana. Vilar je prepričan, da bo ta novost za najmanj 20 odstotkov povečala vidnost in s tem preprečila marsikatero nesrečo, saj bo šlo za zelo moteč vizualni dejavnik, ki bi ga morala opaziti vsaka povprečen človek, meni Vilar.

Sistem povečane vidljivosti prihajajočih vlakov bi zmanjšal stroške zdravljenja in zavarovalnic ter v prihodnje tudi število menjav zapornic, ki jih zdaj zamenjajo od 150 do 270 kosov na leto. Največji učinek bo na okoli 640 nezavarovanih prehodih, kjer bi montaža zapornic stala več. Vilar ocenjuje, da bo ves strošek od 300.000 do 400.000 evrov.

Glede na to, da je Slovenija tranzitna država, bi morale novost sprejeti tudi mednarodne železnice, ki imajo svoje linije speljane skozi državo. Vilar z njimi še ni navezal stika, saj upa na sprejem predloga zakona pri nas, ki bi tudi tujim vlakom predpisal tovrstne spremembe. Podoben sistem imajo že na nekaterih progah v Kanadi.

Žnidaršič upa, da bodo zakon obravnavali že na julijski seji. Če ga bodo sprejeli, bi lahko že prihodnje leto začeli nameščati luči in ogledala. Opremo bi najprej preizkusili na predelu dolenjskega železniškega odseka, kjer se dogaja največ tovrstnih nesreč. V prihodnjih letih bi sistem nadgradili tudi na drugih progah in s tem rešili najmanj deset življenj na leto.