Vsakoletna dirka za VN Monaka v Monte Carlu predstavlja vrhunec sezone, kajti ima povsem svoja pravila. Ta pa niso vedno v skladu z duhom sodobne formule 1, ki stremi k varnejšim dirkališčem in dirkalnikom. Gledalci namreč tukaj lahko uživajo v neposredni bližini steze, ko dirkalniki mimo njih na nekaterih delih hrumijo vsega nekaj metrov oddaljeni od tribun. Zato člani karavane formule 1 vsakoletno dirko pričakujejo z zelo mešanimi občutki. Po eni strani prestiž in fascinacija hitrih dirkalnikov povsem pod tribunami, glamur, bogati in slavni ter nepopisen kaos na ozkih ulicah kneževine privlačijo kot ogromen magnet. A nevarnost tukaj tako na dirkače kot na gledalce preži na vsakem koraku. Zato se formula 1 Monte Carlu ne more odreči, a tudi ko je v nedeljo dirke konec in je vse potekalo kolikor toliko po načrtih, se prav vsi vpleteni v ta hitri cirkus pošteno oddahnejo.

Ulice Monte Carla po navadi ne dovoljujejo prav veliko prehitevanj, a letos bi znalo biti drugače. Zakaj? Nova pravila, predvsem pa se bodo Pirellijeve pnevmatike to pot še lažje izkazale, kajti Pirelli je za to dirko pripravil posebno mehke pnevmatike, za katere dirkači pričakujejo, "da ne bodo zdržale več kot deset krogov". Svojevrstne skrbi predstavlja tudi sistem DRS (pomično zadnje krilce), saj mnogi dirkači menijo, da bi znal biti ravno v Monaku, kjer se inženirji in dirkači borijo za vsak najmanjši možni oprijem dirkalnika s stezo, še večja težava. Zaradi varnosti je tako FIA uporabo DRS prepovedala med vožnjo v tunelu, na dirki pa je uporaba tega sistema dovoljena tako ali tako le na startno-ciljni ravnini. Za dirko v Monaku moštva tudi malce prilagodijo dirkalnike, posebej krmilni sistem, ki mora dovoljevati, da se sprednji kolesi dovolj obrneta v ovinek, sicer skozi nekaj zaprtih delov steze dirkači sploh ne bi mogli peljati. Poleg tega, pravijo pri Cosworthu, je znameniti ovinek Grand Hotel (nekoč se je imenoval Loews in če kje velja ohraniti tradicijo, potem ravno v Monaku) najpočasnejši ovinek v vsej letošnji sezoni. Zato je tudi prilagajanje delovanja motorja še ena zahtevna naloga za vsakega dirkača.

Precej zanimiva pa bo naloga organizatorjev, ki so si v torek pred dirko privoščili velik spodrsljaj: v prvem ovinku St. Devote je namreč zgorel majhen dostavni tovornjak, ogenj pa je močno poškodoval asfaltno površino ravno na idealni liniji in v ovinku, ki je po navadi prizorišče trčenja in prehitevanj v prvem krogu. Veliko vprašanje je, ali bo nova zaplata zdržala, dirkač Red Bulla Mark Webber pa je povedal: "O tej stvari se ne bom tako razburjal kot nekateri moji kolegi. Nima smisla, da hodim tam okoli in z nogo preizkušam, ali bo asfalt zdržal ali ne. Ko bom prvič z dirkalnikom zapeljal čez njega, bom bolje vedel, kaj nas čaka."

Dirkači in vsa vojska znanih in premožnih, ki vsako leto obiščejo to dirko, ter številni gledalci, ki bodo tudi letos napolnili tribune znamenitega mestnega dirkališča, torej z nestrpnostjo pričakujejo, kdo bo najbolje obvladal številne pasti, ki jih skriva prestižna VN Monaka. Da bo to pravo garanje za dirkače in vse člane moštev, pa je v tej dirki povsem samoumevno. Še kako se zavedajo, da si na tej dirki ne morejo in smejo privoščiti tako rekoč nobene napake.