Teleskop Fermi, ki je posebej zadolžen prav za to, da beleži visoka gama sevanja v prostranstvih vesolja, je 12. aprila odkril veliko povečanje aktivnosti gama žarkov na prostoru rakove meglice, ki je od Zemlje oddaljena 6500 svetlobnih let. Sevanje je trajalo šest dni in je bilo 30-krat večje od normalnega. Raziskovalcem ni popolnoma jasno, kaj se je zgodilo, zato sedaj zbirajo vse obstoječe podatke, ki so jim na razpolago.

Pojasnila za dogodek še ni, so pa raziskovalci odkrili, da Rakova meglica ni tako stabilna, kot so mislili do sedaj, čeprav je vse od leta 1054, ko so je prvič zaznali, delovala kot taka.

Nekaj v njej ali okoli nje pa se več kot očitno dogaja. Težko je ugotoviti kaj, saj poleg povečanega gama sevanja, drugih sprememb ni. Rentgenski teleskop Chendra ni odkril nobene spremembe intenzivnosti t.i. X-žarkov, kar je zanimivo, saj ponavadi ob spremembah gama žarkov pride tudi do spremembe intenzivnosti X-žarkov.

Vse, kar trenutno znanstveniki lahko povedo je, da so gama žarki najverjetneje posledica močnih magnetnih polj, ki se nahajajo okoli meglice.

(foto: splet)