Podizvajalci od Darsa zahtevajo unovčenje garancij, ki jih je za dobro izvedbo del dal SCT, ter poplačilo iz unovčenih garancij, medtem ko Dars vztraja, da del, ki so jih že plačali SCT, ne bodo plačali še enkrat: "Garancije so namenjene zavarovanju opravljenih del in v nadaljevanju odpravi napak v garancijski dobi." Ob tem se ne ozirajo ne na mnenja ministrstva za finance, da lahko Dars na tak način poplača podizvajalce, ne na komisijo državnega zbora za nadzor javnih financ, ki je Dars pozvala k ureditvi težav. So pa na Darsu pridobili lastno pravno mnenje, ki govori, da "delajo prav". Medtem pa stečajna upraviteljica SCT poroča o unovčevanju garancij prometnega ministrstva Bosne in Hercegovine v višini 4,7 milijona evrov, o napovedanih unovčenjih garancij direkcije za ceste Bosne in Hercegovine v višini 7,7 milijona evrov in unovčenih garancijah ministrstva za kulturo v višini 1,2 milijona evrov.

Dars pomurskim gradbincem odgovarja, da imajo pogodbe sklenjene z SCT in ne z njimi. Toda projekt pomurske avtoceste dejansko ni zaključen, saj Dars nima uporabnega dovoljenja. Zanj potrebuje dokumentacijo podizvajalcev, ki pa je ti ne želijo izročiti, dokler ne bodo poplačani. Ti še poudarjajo, da Dars ni nadziral poplačil podizvajalcev, k čemur ga zavezuje zakon. Prav tako se ni odzval na opozorila podizvajalcev, da glavni izvajalec del ne plačuje, zato se že napovedujejo možnosti kazenskih ovadb zoper odgovorne v Darsu, ki pa se pri svojih odločitvah sklicuje na nadzorni svet. Tega vodi Milan Medved. "Vsi podizvajalci, ki so pravočasno dokazali upravičenost svojih zahtevkov v skladu s pogodbami in zakonodajo, so bili poplačani," zatrjujejo v Darsu in dodajajo, da so zadnje čase "zaradi podizvajalcev izpostavljeni velikim pritiskom".

katja.svensek@dnevnik.si