Njegova bogata kariera se začne leta 1956 z diplomama iz primerjalne književnosti in angleščine, nadaljuje s položajem asistenta dramaturgije na AGRFT, nato z ustanovitvijo in umetniškim vodenjem Eksperimentalnega gledališča Glej. Sledi danes že legendarni odhod v New York, od koder se je vrnil z dolgimi lasmi in novimi idejami, ki so dodobra pretresle domačo sceno ter rezultirale v ustanovitvi avantgardnega gledališča Pekarna. A se Kralj ni zadržal samo v umetniškem podtalju, temveč je kmalu usmerjal glavne tokove gledališkega dogajanja, bil je umetniški voditelj SNG Drama Ljubljana, selektor raznih gledaliških festivalov, priljubljen predavatelj književnosti v Ljubljani, pa še v Moskvi in na Dunaju.

Lado Kralj naj bi bil od leta 2005 v pokoju. A mu to ne gre najbolje od rok. V tem času je zbral in uredil Zgodbe iz tridesetih let Milene Mohorič, pozabljene in v Jugoslaviji preganjane avtorice, ki jo je žirija za nagrado fabula uvrstila v širši krog osmih finalistov. Uredil je zbirko Slovenske kratke zgodbe med koncem ene in začetkom druge vojne in se seveda preizkusil na popolnoma novem področju, v literarnem ustvarjanju. V zbirki Kosec koso brusi se potepa od svinčenih sedemdesetih let do danes, zgodbe pa združuje isti tip ambicioznega, voluntarističnega junaka, ki je za lasten uspeh sposoben storiti marsikaj in ga pogosto ustavi samo vdor fantastičnega in grozljivega, ki ga Kralj dozira v ravno pravih začimbnih mešanicah.