Ker ima Hidromontaža v Libiji nedokončana dela, se bodo delavci tja vrnili. "Domov smo odpotovali samo z osebno prtljago," je dejal Gričnik. Na vprašanje, ali so se v Libiji soočili s kakšnimi težavami, pa nam je razložil, da ne, saj so se izogibali mest. "Tam so se odvijali protesti. Po molitvi ponoči so na ulice prišli Gadafijevi podporniki, ki so obračunavali z demonstranti."

Na vojno, tako Gričnik, spominjajo samo razmere na letališču, kjer vlada nepopisna gneča. Najbolj panični so Egipčani, ki jih je na letališču okoli 10 tisoč. Ti poskušajo priti do letal in zaradi tega večkrat fizično obračunajo s policisti na letališču. "Vsebine kovčkov so raztresene po letališču, razmere so precej kaotične."

Tuje družbe so edine, ki jim na letališču uspe hitreje priti do sedežev na letalih. "S posredovanjem veleposlaništev – kanadskim, držav Evropske unije, pridejo hitreje prek varnostnih pregledov," je še sporočil Gričnik.

Mariborsko podjetje se na Ministrstvo RS za zunanje zadeve, ki se je intenzivno ukvarjalo z evakuacijo slovenskih turistov, ni nemudoma obrnilo, ker je upalo, da bo samo uspelo organizirati pot domov. Za pomoč so prosili šele, ko sta Lufthansa in Austrian Airlines odpovedali lete. MZZ je uspelo najti devet sedežev na letalu družbe Bosna Airlines, ki pa jih niso potrebovali, saj so našli sedeže na Jatovem letalu, je sporočil direktor Hidromontaže Andrej Modrijan. Delavci so v sredo zvečer pristali v Beogradu, nato pa so se prek Dunaja odpravili do Gradca.

Doma tudi trije ranjeni srbski delavci

Trije ranjeni srbski delavci so se v četrtek preko Egipta že vrnili v Srbijo, četrti, težje poškodovani, pa je ostal v bolnišnici v Kairu. Evakuacija štirih srbskih delavcev, ki so bili ranjeni v napadu libijskih oboroženih skupin v bližini mesta Al Kufra, je stekla zelo hitro, ko so se v medijih pojavile informacije o dogodku.

Na Jatovem letalu, ki je v četrtek odletel v Tripolis iskati srbske državljane, je bilo le 120 sedežev, na letališču pa je na evakuacijo čakalo 145 srbskih državljanov, je poročal srbski Press. Kako bodo domov prišli ljudje, ki so ostali brez sedežev, zaenkrat ni znano. Nov let Jata je napovedan čez več kot štirinajst dni, vlada pa še ni sporočila podatkov o izrednih letih. V Ras Lanufu ostaja še okoli 300 srbskih delavcev, ki naj bi jih evakuirali s pomočjo ladje, vendar zaradi težav v pristanišču vlada že išče alternativne rešitve.

V Bosno in Hercegovino se je vrnilo letalo družbe BH Airlines, na katerem je bilo 159 potnikov, pristalo pa je tudi letalo libijske družbe Burak air, na katerem je bilo 117 potnikov. Za petek ni bilo napovedanih novih letov med Sarajevom in Tripolisom. Približno 1200 kilometrov od Tripolisa v puščavi Nafura se na naftnih poljih nahaja še več Srbov, Hrvatov in Bosancev, je poročal Dnevniavaz. Okoli petdeset delavcev je poskušalo priti do Bengazija, kjer naj bi se vkrcali na turško ladjo, vendar jim je načrt padel v vodo. Prek Skypea so uspeli sporočiti, da se nahajajo na območju, ki so ga protestniki že osvobodili, vendar zaradi odsotnosti vojske in policije vlada anarhija.

S težavami pri evakuaciji pa se srečuje tudi Hrvaška, ki je po 143 delavcev podjetji Geofizika in Crosco poslala letalo družbe Air Trade. Kljub dovoljenju za pristanek, se letalo ni dotaknilo tal. Sprva je bilo načrtovano, da letalo Air Trade iz Tripolisa poleti proti Kufri, Zellahu in Jali, kjer naj bi pobralo vse delavce. Varnostne razmere so se kasneje tako spremenile, da so libijske oblasti zaprle letališče v Kufri. Hrvaške oblasti zdaj poskušajo organizirati evakuacijo po kopnem proti Tripolisu, čeprav hrvaški mediji točnih informacij zaenkrat še nimajo.