Google je svoj sistem za zaračunavanje vsebin predstavil v sredo, le dan po tistem, ko je ameriški računalniški velikan Apple predstavil svoj nov sistem za naročanje elektronskih izdaj časnikov in revij ter glasbe in videa, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Googlov plačilni sistem je zaenkrat namenjen periodičnim publikacijam oziroma novicam, vendar pa ga bo mogoče uporabiti tudi za druge oblike digitalnih vsebin.

Google bo od ponudnikov vsebin, ki bodo sodelovali v njegovem plačilnem sistemu, zahteval desetino prihodkov, kar je sicer manj od 30 odstotkov, kolikor od založnikov v svojem sistemu za kupovanje vsebin v okviru aplikacij, kupljenih v Applovi spletni trgovini App Store, zahteva proizvajalec iPhonov in iPadov.

Nekateri ponudniki se s tolikšno Applovo provizijo ne strinjajo. Applovemu naročniškemu sistemu sicer gre v prid priljubljenost Applovih pametnih mobilnikov in tabličnih računalnikov, vendar pa tudi Google s svojim odprtokodnim sistemom Android, ki ni zavezan le enemu proizvajalcu naprav, beleži velik uspeh na področju pametnih mobilnikov in tablic.

Založniki, ki se soočajo z upadanjem naklad oziroma prodaje tiskanih izdaj svojih publikacij, bodo na ta način dobili nov način prodaje oziroma dostop do tistih uporabnikov, ki so jih zapustili zaradi dostopanja do vsebin prek spleta. Google pa bo na ta način povečal navezanost uporabnikov na naprave z Androidom.

V Googlu pravijo, da bodo založniki, ki se bodo odločili, da bodo za zaračunavanje digitalnih vsebin uporabnikom uporabili novi plačilni sistem, lahko sami določili višino cen in pogoje nakupa vsebin. Lahko bodo ponujali naročnine za določeno obdobje ali pa le nakup posamičnih člankov.

Uporabniki bodo lahko do vsebin, ki jih bodo kupili od ponudnika v okviru sistema Google One Pass, dostopali prek različnih tablic, pametnih mobilnikov ali denimo spletnih strani z enim samim vpisom s pomočjo elektronskega naslova in gesla. Sistem jim bo omogočal, da enkrat kupijo določeno vsebino, nato pa do nje dostopajo s poljubne naprave.

Google One Pass je v začetni fazi dostopen založnikom v Veliki Britaniji, Kanadi, Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in ZDA. Med že sodelujočimi založniškimi hišami so Axel Springer, Focus Online (Tomorrow Focus) in Stern.de iz Nemčije, francoski Le Nouvel Observateur, španska Prisa ter ameriški Rust Communications, Media General in Bonnier Corp.