V namen večje prepoznavnosti te številke, ki deluje v vseh državah članicah Evropske unije, je Evropsko združenje Klica v sili 112 ustanovilo Fundacijo 112. Njen glavni cilj je predlaganje informacijskih kampanj in materialov vsem državljanom in organizacijam, ki želijo pomagati pri obveščanju in izobraževanju glede številke 112. Na spletni strani fundacije je zapisano, da je bila številka 112 kot enotna evropska številka za klic v sili uvedena z direktivo 29. julija 1991, uporablja pa se za dostop do vseh reševalnih služb.

Večina držav EU je sicer obdržala tudi svoje nacionalne številke za klic v sili, Na Danskem, Finskem, Nizozemskem, Portugalskem, Švedskem, Malti in v Romuniji pa je 112 edina številka za klic v sili.

Razne raziskave kažejo, da je več kot devet od desetih Evropejcev naklonjenih oblikovanju in obstoju te številke za reševanje življenj, a jih hkrati še zelo veliko ne pozna posameznih številk, ki lahko rešijo njihova življenja, ko potrebujejo pomoč policije, zdravstvenega osebja ali gasilcev, so še zapisali v fundaciji.

Po podatkih uprave za zaščito in reševanje, številka 112 v Sloveniji deluje od začetka leta 1997, poskusno pa od zadnje četrtine leta 1996. Klici so možni tako s stacionarnega kot mobilnega telefona. Klice sprejemajo operaterji v trinajstih centrih za obveščanje, samo v ljubljanskem regijskem centru je klicev med 300 in 600 na dan. Kot je še zapisano na spletni strani uprave za zaščito in reševanje, je največ nujnih klicev dopoldan in popoldan ter ob petkih, sobotah in polni luni.

Številko v Sloveniji lahko uporabljajo tudi ljudje s slušnimi in govornimi motnjami. Novela zakona o elektronskih komunikacijah, ki je stopila v veljavo pred dobrim letom dni, operaterjem javnega telefonskega omrežja oz. izvajalcem javno dostopnih telefonskih storitev nalaga, da morajo omogočiti klice v sili z uporabo govornih in znakovnih jezikov ter drugih oblik negovorjenih jezikov.

V posameznem centru za obveščanje dnevno od 60 do 600 klicev v sili

Na številko 112 za klic v sili v najmanjšem centru za obveščanje v povprečju dnevno zabeležijo 60 klicev, v največjem pa do 600 klicev. V devetih desetinah vseh sprejetih klicev pa se odzivni čas operaterjev giblje okoli šest sekund, je ob današnjem evropskem dnevu številke 112 povedal Boštjan Tavčar iz republiške uprave za zaščito in reševanje.

Po besedah vodje sektorja za informatiko in komunikacije republiške uprave za zaščito in reševanje Tavčarja, velja omenjeni odzivni čas tudi za izredne razmere, kot so bile lanske poplave, v devetih desetinah klicev pa povprečen pogovor traja od 70 do 80 sekund. To pomeni, da so v slovenskih centrih za obveščanje v relativno kratkem času sposobni zbrati vse potrebne podatke za odziv na posamezen klic, je opozoril.

V obdobju lanskih poplav so v Ljubljani v najbolj prometni uri zabeležili tudi do 200 klicev v sili, odzivni čas operaterjev pa je takrat znašal približno devet sekund, je navedel in dodal, da sistem obveščanja predvsem za potrebe gluhih in naglušnih nadgrajujejo tudi z besedilnim in videom sporočanjem v sili.

Kot je povedal vršilec dolžnosti generalnega direktorja republiške uprave za zaščito in reševanje Darko But, v Sloveniji letos tretjič obeležujejo evropski dan številke 112 za klic v sili, ki so jo točno pred dvema desetletjema v Evropski uniji uvedli kot enotno evropsko številko oziroma univerzalno storitev za pomoč.

Slovenija je bila leta 1997 druga evropska država, ki jo je uvedla, zahvaljujoč enotni evropski številki, pa imajo državljani držav Evropske unije, ne glede na to, kje v njej so, enak dostop do reševalnih služb, je še povedal But.

Po podatkih uprave za reševanje predstavlja številka za klic v sili tudi hrbtenico celotnega sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Dosegljiva je neprenehoma 24 ur, brezplačen klic nanjo pa je omogočen z vseh vrst telefonov.

Namenjena je še klicem za nujno medicinsko, gasilsko, gorsko, jamarsko in pomoč podvodnih reševalcev, ob tem pa na številki 112 operaterji sprejemajo tudi obvestila o izrednih dogodkih, kot so naravne nesreče, onesnaženja in podobno, so še zapisali pri upravi za zaščito in reševanje.