Kot je ugotovila raziskava PISA 2009, je bralno kompetentnih 79 odstotkov slovenskih učencev, kar pa je manj kot je povprečje v državah OECD in EU, kjer je bralno pismenih 81 oziroma 82 odstotkov učencev. Med slovenskimi učenci, ki so dosegli največ točk v bralni pismenosti, je takih 0,3 odstotka, medtem ko je povprečje v državah OECD in EU višje (1 odstotek in 0,6 odstotka).

Slovenski učenci so v bralni pismenosti v povprečju zbrali 483 točk, kar je 11 točk manj kot leta 2006, ko je bila nazadnje izvedena mednarodna raziskava. Povprečje točk v OECD je 494, v EU pa 489. V povprečju so se slovenske učenke odrezale bolje od učencev, saj so zbrale 511 točk, medtem ko so fantje zbrali 456 točk.

Zaskrbljujoče je tudi, da je kar 40 odstotkov slovenskih učencev odgovorilo, da v prostem času nikoli ne bere za zabavo.

Nadpovprečno so se slovenski učenci odrezali v matematični in naravoslovni pismenosti. Kar 80 odstotkov slovenskih učencev je matematično kompetentnih, kar je več kot je povprečje v državah OECD, kjer je matematično pismenih 78 odstotkov učencev, v EU pa ta odstotek znaša 77. Naravoslovno pismenih je 85 odstotkov slovenskih učencev, povprečje v državah OECD in EU znaša 82 odstotkov.

PISA je mednarodna raziskava o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti. Izvaja se pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Raziskava poteka v triletnih ciklih, prvi cikel je bil izveden v letu 2000. V raziskavo so zajeti 15-letni učenci, učenke, dijakinje in dijaki, ne glede na vrsto šole, ki jo obiskujejo.