Kot je povedala direktorica omenjene slovenske fundacije za trajnostni razvoj Vida Ogorelec, je ogljični odtis kazalnik vpliva neke organizacije, posameznika oz. interesne skupine na okolje v obliki emisij ogljikovega dioksida in kazalnik odvisnosti od fosilnih goriv.

"Poleg tega je izkaz ogljičnega odtisa podjetja ali organizacije ključnega pomena za učinkovito okoljevarstveno in energetsko upravljanje ter pokazatelj varčnosti pri monitoringu porabe vseh energentov," je poudarila Ogorelčeva in dodala, da izkaz ogljičnega odtisa tvori osnovni del identitete podjetja ali organizacije ter pomeni tudi poslovno priložnost, saj ustvarja dodano vrednost izdelku ali storitvi.

Sicer pa je ogljični odtis eden od instrumentov v zakonu o podnebnih spremembah, ki ga pripravlja vlada. Kot je dejal direktor vladne službe za podnebne spremembe Jernej Stritih, ga je potrebno zakonsko regulirati. "Jasno mora namreč biti po kakšni metodi in po kakšnih predpostavkah je bil ogljični odtis podjetja ali organizacije izračunan," je dejal in se hkrati zavzel, da bi izračun za tista podjetja, ki niso vključena v shemo trgovanja z emisijami, vsaj v prehodnem obdobju še naprej ostal prostovoljen.

V Veliki Britaniji se podjetja po besedah Gregorja Pečnika iz britanske organizacije Best Foot Forward za izračun ogljičnega odtisa svojih izdelkov odločajo zaradi zniževanja stroškov, boljšega upravljanja s tveganji v dobaviteljski verigi in zaradi večje prepoznavnosti oz. diferenciacije izdelka z izkazom ogljičnega odtisa pri končnih potrošnikih - kupcih.

V Umanoteri so tokrat prvič izračunali tudi ogljični odtis njihove strokovne konference, ki znaša 1125 kilogramov oziroma 12,5 kilograma na udeleženca. "Želimo biti zgled ostalim in hkrati ustvariti pogoje za primerjavo s podobnimi dogodki v prihodnosti," je še dejala direktorica Umanotere Vida Ogorelec in dodala, da je z nakupom ogljične izravnave na spletni strani jpmorganclimatecare.com njihova konferenca ogljično nevtralna.