Čas potovanja med milijonskima velemestoma se bo tako prepolovil, najvišja hitrost pa naj bi bila 350 kilometrov na uro. Kot pravijo na kitajski železniški agenciji, je vlak, ki je proizvod domačega znanja, s 416,6 kilometra na uro zrušil tudi dosedanji železniški hitrostni rekord, poročajo tuje tiskovne agencije.

Dela na novi hitri železniški povezavi so se začela februarja lani, oblasti pa niso izdale natančne višine naložbe. Po poročanju kitajskih državnih medijev naj bi se višina te investicije gibala blizu 4,5 milijarde dolarjev (3,2 milijarde evrov).

Kot je ob slovesnem odprtju proge poudaril šanghajski župan Han Zheng, naj bi nova povezava okrepila povezanost med obema mestoma v delti kitajskega veletoka Jangce.

Novi vlak je proizvod domačega znanja, čeprav so kitajski inženirji na začetku njegovega razvoja sodelovali s kolegi iz Japonske in drugih držav, kjer je ta oblika železnice močno razvita. "Vsi tehnični poudarki nad hitrostjo 250 kilometrov na uro so plod našega dela," je zagotovil tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva za železnice Wang Yongping.

Kitajska ima že sedaj najdaljšo mrežo hitrih železniških povezav na svetu, do leta 2012 jo želi razširiti na 13.000 kilometrov, do leta 2020 pa na 16.000 kilometrov. Do leta 2012 naj bi dokončali največji projekt na področju hitre železnice, progo med Šanghajem in Pekingom, ki bo čas potovanja med 1300 kilometrov oddaljenima najpomembnejšima mestoma v državi prepolovila na pet ur.

Kot pravijo v Pekingu, je Kitajska že postala vodilna sila na področju razvoja hitrih železnic, v Pekingu pa si želijo hitrost vlakov dvigniti nad 500 kilometrov na uro.