Tako je mestna občina pred kratkim asfaltirala javno parkirišče za Autocommercom, postavila zapornico, dovolilnice pa podelila le stanovalcem nekaterih bližnjih blokov, čeprav so tam poprej parkirali vozniki s celotne soseske. Čeprav je mesto za 100 evrov na leto podelilo za približno 30 odstotkov več dovolilnic, kot je parkirnih prostorov, je odtlej parkirišče napol prazno, tako v jutranjih, popoldanskih kot tudi večernih urah. Podobno sameva tudi parkirišče na Palmejevi ulici, kjer so ga celo razširili, vendar so dovolilnice dodelili le stanovalcem dveh blokov na bližnji Reboljevi ulici.

"To, da želi mestna občina rešiti stisko s parkirnimi prostori, je hvalevredno, vendar je problem, na kakšen način to počne. Ni mi jasno, po kakšnem ključu so na občini določili, kaj so interesne sfere posameznega bloka," se sprašuje stanovalec iz soseske BS3 Iztok Rome, ki je do postavitve zapornice v glavnem parkiral za Autocommercom. Jezi ga, da zdaj ne more več, čeprav je parkirišče ves čas prazno.

"Ko bo zapadel sneg, se bodo še stepli!"

Irena Razpotnik, načelnica oddelka za gospodarske dejavnosti in promet pri MOL, odgovarja, da je šla osebno na teren in preučila, katerim blokom bo pripadla dovolilnica. "Zakaj ljudje raje parkirajo pod svojo spalnico, ne vem, a verjemite mi, da bodo, ko bo zapadel prvi sneg, taisti ljudje pričakovali od mesta, da bo s parkirišča odstranilo sneg, in še stepli se bodo, ker ne bodo mogli vsi parkirati na njem," meni Razpotnikova.

Čeprav so pri MOL na enaki način kot za Autocommercom in na Palmejevi želeli urediti tudi parkirišče pri kiosku sadje-zelenjava ob Vojkovi cesti, je namera padla v vodo, ker so se tamkajšnji stanovalci uprli. "MOL je želel podeliti 80 dovolilnic za 57 parkirnih prostorov. Gospodinjstev, ki gravitirajo na to parkirišče, pa je najmanj 400. Za oddajo vloge so nam dali tri dni, vse pa je potekalo po načelu, kdor prej pride, prej melje.

Edina poštena rešitev za stanovalce bi bila, da bi povezali vsa tri parkirišča v enoten sistem, ter obvestili vse stanovalce BS3, da imajo možnost plačevati 100 evrov na leto za parkiranje, zavedajoč se, da prostega mesta nihče ne more zagotoviti," pravi Rome in dodaja, da bi morali pri tem obvezno podeliti le eno dovolilnico na gospodinjstvo.

MOL dela le uslugo

Razpotnikova pravi, da so vse, ki so se že postavili v vrsto za dovolilnice, po telefonu obvestili, da zaradi drugačne ureditve prvotni dogovor odpade. "Naredili jim bomo uslugo in zaprli dovoze z Vojkove ceste do parkirišč na notranjih strani blokov, kar pomeni, da bodo lahko parkirali le stanovalci. Tako bodo odpadli vsi študentje in dnevni migranti, predvsem s štajerskega konca, ki pravzaprav predstavljajo največji problem za stanovalce BS3," je razložila in hkrati poudarila, da MOL nima ne pravice ne dolžnosti urejati parkirišča, temveč je vse skupaj zgolj njihova dobra volja. "Na vseh treh lokacijah bi lahko zgradili parke, če bi tako hoteli," dodaja.