Veter je bil glavna tema zadnjega dneva pred začetkom prvenstva. Tudi zaradi nesrečnega Boruta Božiča, ki se je na prvem treningu neprevidno zaletel v klopco v parku, kjer so organizatorji na uradnem treningu speljali obvoz zaradi podirajočih se reklamnih ograj. Idrijec je dobil udarec v roko in koleno, a vsi upajo, da bo prvi adut do predvidoma sončne nedelje zdrav in vitalen. Prvi Slovenec na sceni, kolesarski Martin Krpan iz Mirne Peči, je danes zjutraj zaradi osemurne časovne razlike že prestal uro resnice na preizkušnji mlajših članov. "Treba je najti pravi ritem. Če te enkrat 'zmanjka' v nogah na tej valoviti trasi, se ne pobereš več," je Jarc opisal pasti po konfiguraciji ene zahtevnejših prog na svetovnih prvenstvih v zadnjem času. Upa na uvrstitev med deseterico kot lani z osmim mestom v Mendrisiu. S tem bi nadaljeval tudi tradicijo Gazvode, Zrimška, Špilaka in Korena. Trener Milan Eržen mu je spomladi še prerokoval nasledstvo Brajkoviča - kolajno, vendar...

Prav nastop Španca, kot je Jarca imenoval mladinski trener Janez Jagodic zaradi podobnosti s prebivalci Iberskega polotoka, bo ogledalo za vitkega Belokranjca Janija Brajkoviča. Boj na daljavo s Cancellaro, Rogersom in Martinom čaka povsem v medijski tišini. Tudi zaradi razpoloženja. Dež in veter sta namreč zagrenila dan večini, ki ima rada poletne mediteranske razmere, tudi Brajkoviču. Ob tem je veter otežil priprave celotni strokovni ekipi, tudi pri izbiri opreme. Predvsem izbira obročnikov bo ključna na sicer izredno valoviti trasi. "Teren s klanci, z več menjavami ritma, je res po konfiguraciji meni bolj pisana na kožo kot robustnejšim specialistom, vendar le, če se bodo ujele tudi druge stvari," se zaveda Jani Brajkovič, ki pa vetra ni prav nič vesel. Z njegovimi 63 kilogrami ga med vožnjo, predvsem s strani, mnogo bolj ziblje kot hruste. "JB" sicer sodi v ožji svetovni vrh. V sončnem Vareseju pred dvema letoma je Brajko osvojil osmo mesto. Lani v Mendrisiu je bil še hitrejši, peti. V analih se ponekod sicer še omenja šesto mesto, a je napredoval administrativno zaradi kasnejše diskvalifikacije dopingiranega Američana. Sanje, da bi se bolj približal mavrični majici, ki jo je med mladimi upi že osvojil pred šestimi leti v Veroni, ne omenja zares nihče. Ker je vožnja na čas (45,8 kilometra) pač ura kolesarske resnice.

Prav v prestižu tega pa sta pred zgodovinsko dirko domačin Michael Rogers in Fabian Cancellara. Oba lovita četrto mavrično majico. Rogers po petih letih izjemnega niza (2003, 2004, 2005), Spartak aktualnega s podlago 2006 in 2007. "Tukaj želim v zgodovino. Upam, da mi bo uspelo prej kot Micku," upa dve leti mlajši Cancellara, ki je zaradi velikanskega naskoka na nekaterih kronometrih dobil tudi vzdevek Vesoljec. A prav lahko oba šola Tony Martin, med kolesarji "Penzerwagen". 25-letni Nemec je dobil vzdevek po vojaškem transporterju, predvsem zato, ker je v njegovem zavetrju kot v avtobusu. Dobro si ga je zapomnil tudi Borut Božič, saj mu je Švicar Albasini preprečil zmago na dirki po Britaniji le po njegovi zaslugi. Komu bo torej naklonjen avstralski Eol?