Spoznanje, da se vse skriva v DNK, naj bi razkrilo tudi katere živalske vrste bodo začele izumirati prve, če bi bile izpostavljene drugim okoljskim katastrofam.

Študijo sta vodila, profesor univerze Južne Caroline Tim Mousseau ter doktor Anders Moller iz Nacionalnega centra za znanstvene raziskave v Parizu, objavili so jo v časopisu Journal of Evolutionary Biology. Znanstvenika v Černobilu že več kot desetletje zbirata podatke o populacijah insektov, ptic in sesalcev, ki prebivajo v najbolj ogroženem območju v neposredni bližini zapuščene nuklearne elektrarne. V tej študiji sta podrobnjeje pregledala vzorce DNK vseh vrst, ki sta jih preučevala v Černobilu.

DNK vsake vrte se z vsako generacijo malenkostno spreminja. S tem se zagotavlja ravnovesje narave in tako se vrste razvijajo. Hitrost, s katero se DNK spreminja, se imenuje raven substitucije, zamenjave. ''Vse te informacije so dostopne v ogromni podatkovni bazi, ''razloži profesor Mousseau.''Tako lahko dobimo zaporedje DNK vsake vrste in pregledamo kakšne spremembe so se zgodile čez čas.''

Glede na raven substitucije pri živalih iz Černobila, lahko sedaj ugotovita, katera vrsta bo najhitreje in najmočneje prizadeta zaradi kontaminacije. Profesor Mousseau še pove, da je Černobil in njegova okolica ponudila enkratno priložnost, da raziščejo, kaj se dogaja z vrstami ob takih in podobnih katastrofah. Rezultati raziskav bodo osvetlili pogled na ranljivost vrst. Znanstvenika sta odkrila, da so nekatere vrste živali, kot so na primer ptice slivke, bolj ranljive in okoljske katastrofe nanje hitreje vplivajo. To pa je najverjetneje posledica pomanjkanja sposobosti regeneracije v DNK vrste.

Razvojna biologinja Lousise Johnson je odkritja označila kot fascinantna. Izpostavila pa je problem take raziskave: ''Nemogoče je nadzrovati vse spremenljivke. Smo pa bili še posebej pozorni in smo testirali vse ostale vplive, ki bi lahko bili pomembni – antioksidante, velikost populacije vrste, velikost živali in podobno. Prišli smo do spoznanj, da sta pri pticah naraščajoča stopnja mutacij in sposobnost preživetja radiacije medsebojno povezani.''