Takšna rešitev bo le prehodna, saj bo jeseni prihodnje leto začel veljati novi zakon o uveljavljanju prihodkov iz javnih sredstev, ki bo na enak način uredil subvencioniranje primestnega in mestnega prometa, tako za Ljubljančane kot Neljubljančane, je na novinarski konferenci pojasnila Grozdetova, ki je tudi direktorica Javnega Holdinga Ljubljana.

V prihajajočem šolskem letu bo veljal občinski odlok, ki ukinja subvencije za dijake študente in upokojence, ki niso občani Ljubljane.

Na ministrstvu za šolstvo in šport so pripravili predlog sprememb pravilnika, ki predvideva subvencioniranje polovice vrednosti mesečne vozovnice za dijake in študente višjih strokovnih šol. Kot pojasnjuje Grozdetova, je bilo v minulem šolskem letu v Ljubljani okoli 5200 dijakov brez stalnega prebivališča v Mestni občini Ljubljana (MOL), kar pomeni okoli 1,1 milijona evrov na leto za subvencioniranje njihovih vozovnic.

Za študente polna cena vozovnice, če dogovora ne bo

Za okoli 18.000 študentov, ki prihajajo izven Ljubljane, pa bi subvencije vsako leto znašale okoli 2,3 milijona evrov, pravi Grozdetova. Z ministrstvom za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo dogovora glede tega še niso dosegli. Kot je prepričan ljubljanski župan Zoran Janković, bodo to storili do začetka študijskega leta, 1. oktobra. Če dogovora ne bo, bodo morali uporabniki plačati polno ceno mesečne vozovnice, ki trenutno znaša 34 evrov.

Kot je poudarila Grozdetova, so linije mestnega prometa v zadnjem obdobju med drugim podaljšali tudi do občine Brezovica. Tako dijaki in študentje niso več potrebovali vozovnic primestnega prometa, ki jim jih je subvencionirala država, ampak so uporabljali vozovnice mestnega prometa, za katere pa subvencij s strani države niso prejeli.

Upokojenskih mesečnih vozovnic na LPP prodajo zelo malo, njihovo število se je z uvedbo 90-minutne vožnje s prestopanjem še zmanjšalo.

Na visokošolskem ministrstvu ne razmišljajo o subvencijah

Na visokošolskem ministrstvu ne razmišljajo o subvencijah vozovnic ljubljanskega mestnega prometa za študente, ki ne prihajajo iz Ljubljane. Odločitev MOL, ki s 1. septembrom ukinja subvencije Neljubljančanom, je nerazumna, škodljiva tudi za samo mesto in odstopa od prakse slovenskih in evropskih mest, je prepričan minister Gregor Golobič.

Na ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo za tovrstne subvencije tudi ni predvidenih proračunskih sredstev. Če pa bi se zanje odločili, bi jih morali zagotoviti tudi za vsa ostala slovenska mesta, v katerih se izvaja študijska dejavnost, je v izjavi za javnost zapisal Golobič. Po njegovih navedbah bi tako za subvencije vozovnic potrebovali okoli tri milijone evrov na leto.

Kot poudarja Golobič, pri tem ne gre toliko za finančno, ampak za načelno vprašanje. Ministrstvo namreč že zagotavlja subvencije za financiranje prevoza študentom od kraja bivanja do študijskega središča.

Večja slovenska mesta, ki so istočasno tudi šolska, visokošolska in univerzitetna središča, imajo od tega položaja nedvomno koristi, v največji meri prav mesto Ljubljana, je prepričan Golobič.

Odločitev ministrstva za šolstvo in šport, ki bo s spremembo pravilnika omogočila subvencioniranje mesečnih dijaških vozovnic Neljubljančanom, po Golobičevih ocenah ni dovolj domišljena. Zato bo, kot je dodal, o tem sprožil tudi razpravo v okviru vlade.