Težave s tovornjaki

Slovenska postajališča so po mnenju pristojnih v splošnem dobro opremljena in čista, seveda pa se med seboj razlikujejo in imajo še precej prostora za izboljšanje. "Največ težav je seveda s pomanjkanjem parkirnih prostorov za tovorna vozila, kar je posebej pereče med konci tedna, ko tudi sicer veljajo omejitve za vožnjo tovornih vozil. Dejstvo je, da počivališča ob slovenskih avtocestah niso bila projektirana in zgrajena za današnji obseg tovornega prometa. Še posebej po vstopu Slovenije v Evropsko unijo se je količina tovornega prometa izjemno povečala, dejansko je bila rast takšna, kot je ni napovedala nobena prometna študija. Če je leta 2003, zadnje leto pred vstopom Slovenije v Evropsko unijo, cestninsko postajo Tepanje prevozilo dobrih 650.000 vozil, jih je bilo lani za slab milijon več, kar posledično pomeni tudi velik pritisk na počivališča," pravijo na Darsu in poudarjajo, da so ravno zato razširili obe počivališči na Grabonošu, tisti v Murski Soboti jih še bodo, delno pa se razmere izboljšajo z vsakim novim odprtim počivališčem, vendar celostna rešitev tega problema ne bo možna le z dodatnimi parkirišči, ampak tudi z ukrepi celovite prometne politike. Opažajo namreč, da je predvsem na počivališčih v bližini mest veliko število parkirnih prostorov zasedenih s tovornimi vozili domačih avtoprevoznikov, čemur pa počivališča nikakor niso namenjena. Pri tem je treba pojasniti tudi, da Dars nima pristojnosti, da bi ukrepal proti voznikom, ki parkirajo zunaj označenih parkirnih prostorov tako, da zaprejo dostop preostalim vozilom, ali da bi ukrepal proti takim, ki parkirajo celo na uvozu na počivališče. V takih primerih lahko napačno parkirano vozilo samo označijo s prometno signalizacijo in s tem zavarujejo predvsem ostale udeležence pred nevarnostjo naleta.

Težko dosegljiva popolnost

Nekatera slovenska počivališča so v zadnjih letih ocenili tudi s strani evropske organizacije EuroTest (rezultati so v tabeli), pri čemer so se odrezala različno. Slabše sta jo sicer odnesli tisti, ki so ju ocenjevali v okviru testa počivališč brez restavracij ali bencinskih črpalk (Studenec, Zima), a še vedno precej bolje od nekaterih v drugih državah (Češka, Španija, Slovaška). Povsem popolno avtocestno počivališče je sicer težko najti v vsej Evropi, izgledalo pa naj bi tako, da je jasno označeno na primerni razdalji, tabla pa naj bi razločno pokazala, kaj vse tam nudijo. Parkirni prostori (za invalide, avtodome, avtobuse...) morajo biti med seboj ločeni in označeni, za otroke naj bi imeli igrala v restavraciji kot tudi zunaj, na trati ali pod drevesi pa mize in klopi za piknik. Za invalide na vozičkih so nujni dovolj široki prehodi in klančine za dostop v restavracijo in sanitarije, mamice z dojenčki pa naj bi pričakal urejen prostor za previjanje otrok. Kajpak zraven sodi urejena bencinska črpalka z dobro založeno trgovino s tehničnim blagom, a tudi hrano in pijačo, ne nazadnje pa še prijetna restavracija.